|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | KÜLTÜREL MİRAS VE TURİZM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BETÜL SÜRMELİ (betulsurmeli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÜLBİN İNCE, GÜLHAN SÖZBİLEN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin Türk kültürünün özelliklerini listeleme ve ayırt etme, Türk kültürünün İslâm öncesi ve İslâmî dönemdeki özelliklerini karşılaştırabilme, Türk kültürünün Türk tarihinin gelişimindeki etkilerini ve kültürün tarihî gelişmelerden aldığı etkileri değerlendirebilme, insanlığın ortak medeniyetine Türk kültürünün katkılarını belirtebilmesini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk kültürünün özelliklerini listeleyebilir ve ayırt edebilir. |
PÇ-16 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir. PÇ-18 Herhangi bir konuyu anlaşılır bir şekilde sunma yeteneği kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türk kültürünün İslâm öncesi ve İslâmî dönemdeki özelliklerini karşılaştırabilir. |
PÇ-25 Kültürel miras alanlarına ve tarihsel çevreye ilişkin sosyal sorunlar üzerinde yorum getirir. PÇ-29 Mirasın yorumlanmasında ve yönetiminde disiplinler arası çalışma anlayışının önemini kavrar. PÇ-31 Türkiye’nin kültürel mirasını tarih, arkeoloji, sosyoloji, sanat tarihi bilimleri açısından yorumlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türk kültürünün Türk tarihinin gelişimindeki etkilerini ve kültürün tarihî gelişmelerden aldığı etkileri değerlendirebilir. |
PÇ-25 Kültürel miras alanlarına ve tarihsel çevreye ilişkin sosyal sorunlar üzerinde yorum getirir. PÇ-30 Kültürel miras alanında turizm ve medyayı çevreleyen güncel konuları yorumlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İslâm öncesi ve sonrası Türk kültürünün unsurları, özellikleri; Türk kültürünün gelişimi, insanlığın ortak medeniyetinde Türk kültürünün yeri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kültür Kavramı | Anlatım |
2 | Türk Kültür Tarihinin Genel Özellikleri Türk Adı Türklerin Anayurdu | Anlatım |
3 | Türk Milli Kültürünün Safhaları Orta Asya'nın En Eski Kültürleri | Anlatım, soru-cevap. |
4 | Atlı-Göçebe Türk Kültürü ve Özellikleri Orta Asya'da Kurulan İlk Büyük Türk Devletleri (iskitler, Asya Hun Devleti, Ak Hun Devleti, Tabgaç Devleti) | Anlatım, soru-cevap. |
5 | Orta Asya'da Kurulan İlk Büyük Türk Devletleri (Göktürk Devletleri, Uygur Kağanlığı) | Anlatım, soru-cevap. |
6 | Orta Asya'da Kurulan İlk Büyük Türk Devletleri (Kırgızlar, Türgişler, Karluklar, Oğuzlar) | Anlatım, soru-cevap. |
7 | Genel Tekrar | Anlatım, soru-cevap. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Orta Asya Türk Göçleri Asya'dan Avrupa'ya Göç Eden Türk Devletleri ve Boyları (Avrupa Hun Devleti) | Anlatım, soru-cevap. |
10 | Asya'dan Avrupa'ya Göç Eden Türk Devletleri ve Boyları (Sabarlar, Avarlar) | Anlatım, soru-cevap. |
11 | Asya'dan Avrupa'ya Göç Eden Türk Devletleri ve Boyları (İtil Bulgar Devleti, Tuna Bulgar Devleti) | Anlatım, soru-cevap. |
12 | Asya'dan Avrupa'ya Göç Eden Türk Devletleri ve Boyları (Uzlar, Peçenekler) | Anlatım, soru-cevap. |
13 | Asya'dan Avrupa'ya Göç Eden Türk Devletleri ve Boyları (Macarlar, Kuman-Kıpçaklar) | Anlatım, soru-cevap. |
14 | Bozkır Türk Kültüründe Sosyal Yapı Türklerin Kültür Zenginliklerini Oluşturan Başlıca Kavramlar | Anlatım, soru-cevap. |
15 | Genel Tekrar | Anlatım, soru-cevap. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bahaeddin Ögel, Türk Kültürünün Gelişme Çağları, Cilt I-II | |
2 | Bahaeddin Ögel, İslamiyet’ten Önceki Türk Kültür Tarihi (Orta Asya Kaynak ve Buluntularına Göre) | |
3 | Emel Esin, Türk Kültür Tarihi, İç Asya’daki Erken Safhalar | |
4 | Tuncer Baykara, Türk Kültürü | |
5 | Ekrem Memiş,Türk Kültür Tarihi | |
6 | Salim KOCA, Türk Kültürünün Temelleri | |
7 | Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, Orta Asya Türk Tarihi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Öğretim elemanının hazırlamış olduğu ders notu, projeksiyon cihazı. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 2 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 2 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |