|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | KÜLTÜREL MİRAS VE TURİZM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞEYMA ALTINAY (saltinay@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞEYMA ALTINAY, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ana dilinin yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavrayabilmesi, dil-düşünce bağlantısı açısından yazılı ve sözlü anlatım vasıtası olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneğini kazanması Türk Dili dersinin temel amacıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | DÖÇ-1 Türkçede sözlü anlatım türlerini açıklayabilir |
PÇ-3 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-5 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-6 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-13 Görevi ile ilgili rapor hazırlar ve üstlerine sunar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | DÖÇ-2 Yazılı anlatım türlerini açıklayabilir. |
PÇ-3 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-5 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-6 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-13 Görevi ile ilgili rapor hazırlar ve üstlerine sunar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | DÖÇ-3 Kompozisyon yazarken uyulması gereken kuralları sayabilir. |
PÇ-3 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-5 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-6 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-13 Görevi ile ilgili rapor hazırlar ve üstlerine sunar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sözlü anlatım, Yazılı Anlatım (Kompozisyon) a) Kompozisyon yazmada uyulması gereken hususlar, b) Anlatım türleri, c) Anlatım bozuklukları, Mektup, ilân, reklam, özgeçmiş, Makale, deneme, eleştiri, fıkra, Hatıra, gezi yazısı, biyografi, otobiyografi, Röportaj, hikaye, roman, tiyatro, masal Rapor, tutanak Yazı türleriyle ilgili uygulamalar Konuşma Sanatı Ve Konuşma Türleri: a)Başarılı bir konuşma için yapılması gerekenler b)Konuşma türleri (uygulama) Bilimsel araştırma nasıl yapılır? (Konuyu seçme, sınırlandırma, kaynak bulma ve yazma Metin inceleme ve seçme yazılar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sözlü kompozisyon ve türleri | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
2 | Konferans, sempozyum | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
3 | Seminer, açık oturum, münazara | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
4 | Mülakat, anket, nutuk | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
5 | Yazılı kompozisyon ve türleri | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
6 | Mektup, dilekçe, deneme | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
7 | Fıkra, sohbet, makale | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tenkit, hatırat, seyahatname | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
10 | Biyografi, rapor, tutanak | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
11 | Roman, hikaye | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
12 | Tiyatro, şiir | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
13 | Kompozisyonda uyulması gereken kurallar | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
14 | Anlatım türleri | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
15 | Anlatım bozuklukları | Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Prof. Dr. Muharrem Ergin - Türk Dil Bilgisi | |
2 | Prof. Dr. Zeynep Korkmaz - Türkiye Türkçesi Grameri (Şekil Bilgisi) | |
3 | Türk Dil Kurumu - Türkçe Sözlük | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap ve benzeri kaynaklar, internet. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |