|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | KÜLTÜREL MİRAS VE TURİZM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞEYMA ALTINAY (saltinay@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞEYMA ALTINAY, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türk edebiyatının başlangıcından günümüze kadar geçirdiği süreci bütün yönleriyle kavratmak ve bu süreç içerisinde meydana getirilen eserleri devir ve anlayışlar çerçevesinde değerlendirmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İlk yazılı metinlerden günümüze kadar Türk kültür ve medeniyetinin geçirdiği devreleri tanıyabilir |
PÇ-5 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-13 Görevi ile ilgili rapor hazırlar ve üstlerine sunar. PÇ-14 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Örnek metinleri divan edebiyatı geleneği çerçevesinde yorumlayabilir |
PÇ-3 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-13 Görevi ile ilgili rapor hazırlar ve üstlerine sunar. PÇ-14 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Örnek metinleri halk edebiyatı geleneği çerçevesinde yorumlayabilir |
PÇ-3 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-6 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-13 Görevi ile ilgili rapor hazırlar ve üstlerine sunar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türk edebiyatının tarihî süreç içerisinde devir, eser, edebî anlayışlar çerçevesinde değerlendirilmesi; edebî eser, devir, şahsiyet ilişkisinin önemi; edebiyat ve edebiyatla ilgili kavramlar; nazım ve nesrin özellikleri; şekil ve muhteva bilgileri; edebî türler; Türk edebiyatı tarihinin sınıflandırılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türklerin yaşadığı coğrafya. | Konu Anlatımı |
2 | Türkçenin yazı dilleri. | Konu Anlatımı |
3 | İslam Kültürü etkisinde gelişen Türk Edebiyatı. | Konu Anlatımı |
4 | Halk Edebiyatının özellikleri | Konu Anlatımı |
5 | Halk Edebiyatında tür ve şekil | Konu Anlatımı |
6 | Tasavvuf Edebiyatı ve Türk Edebi Lehçeleri | Konu Anlatımı |
7 | Tasavvuf Edebiyatı ve Türk Edebi Lehçeleri | Konu Anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | Divan Edebiyatının özellikleri | Konu Anlatımı |
10 | Kaside-gazel ve divan edebiyatının diğer nazım şekilleri | Konu Anlatımı |
11 | Divan şiirinde türler | Konu Anlatımı |
12 | Aruz ve edebi sanatlar üzerine uygulamalı çalışmalar | Konu Anlatımı |
13 | Aruz ve edebi sanatlar üzerine uygulamalı çalışmalar | Konu Anlatımı |
14 | Aruz ve edebi sanatlar üzerine uygulamalı çalışmalar | Konu Anlatımı |
15 | Aruz ve edebi sanatlar üzerine uygulamalı çalışmalar | Konu Anlatımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İpekten, Haluk. Eski Türk Edebiyatı Nazım Şekilleri ve Aruz. İstanbul: Dergah Yay., 1994. | |
2 | İsen, Mustafa ve diğerleri. Eski Türk Edebiyatı El Kitabı. Ankara: Grafiker Yay., 2002. | |
3 | AKYÜZ, Kenan; Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, Ankara, 1970 | |
4 | BANARLI, Nihat Sami; Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, Millî Eğitim Basımevi, İstanbul, 1983. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Öğretim elemanının hazırlamış olduğu ders notu, projeksiyon cihazı. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 4 | 16 |
c) Performans Ödevi | 4 | 3 | 12 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 91 |