|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | KÜLTÜREL MİRAS VE TURİZM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ŞEYMA ALTINAY (saltinay@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞEYMA ALTINAY, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Türk edebiyatının başlangıcından günümüze kadar geçirdiği süreci bütün yönleriyle kavratmak ve bu süreç içerisinde meydana getirilen eserleri devir ve anlayışlar çerçevesinde değerlendirmek | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İlk yazılı metinlerden günümüze kadar Türk kültür ve medeniyetinin geçirdiği devreleri tanıyabilir |
PÇ-5 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-13 Görevi ile ilgili rapor hazırlar ve üstlerine sunar. PÇ-14 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Örnek metinleri divan edebiyatı geleneği çerçevesinde yorumlayabilir |
PÇ-3 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-13 Görevi ile ilgili rapor hazırlar ve üstlerine sunar. PÇ-14 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Örnek metinleri halk edebiyatı geleneği çerçevesinde yorumlayabilir |
PÇ-3 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-6 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-13 Görevi ile ilgili rapor hazırlar ve üstlerine sunar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Türk edebiyatının tarihî süreç içerisinde devir, eser, edebî anlayışlar çerçevesinde değerlendirilmesi; edebî eser, devir, şahsiyet ilişkisinin önemi; edebiyat ve edebiyatla ilgili kavramlar; nazım ve nesrin özellikleri; şekil ve muhteva bilgileri; edebî türler; Türk edebiyatı tarihinin sınıflandırılması. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Türklerin yaşadığı coğrafya. | Konu Anlatımı |
| 2 | Türkçenin yazı dilleri. | Konu Anlatımı |
| 3 | İslam Kültürü etkisinde gelişen Türk Edebiyatı. | Konu Anlatımı |
| 4 | Halk Edebiyatının özellikleri | Konu Anlatımı |
| 5 | Halk Edebiyatında tür ve şekil | Konu Anlatımı |
| 6 | Tasavvuf Edebiyatı ve Türk Edebi Lehçeleri | Konu Anlatımı |
| 7 | Tasavvuf Edebiyatı ve Türk Edebi Lehçeleri | Konu Anlatımı |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Divan Edebiyatının özellikleri | Konu Anlatımı |
| 10 | Kaside-gazel ve divan edebiyatının diğer nazım şekilleri | Konu Anlatımı |
| 11 | Divan şiirinde türler | Konu Anlatımı |
| 12 | Aruz ve edebi sanatlar üzerine uygulamalı çalışmalar | Konu Anlatımı |
| 13 | Aruz ve edebi sanatlar üzerine uygulamalı çalışmalar | Konu Anlatımı |
| 14 | Aruz ve edebi sanatlar üzerine uygulamalı çalışmalar | Konu Anlatımı |
| 15 | Aruz ve edebi sanatlar üzerine uygulamalı çalışmalar | Konu Anlatımı |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | İpekten, Haluk. Eski Türk Edebiyatı Nazım Şekilleri ve Aruz. İstanbul: Dergah Yay., 1994. | |
| 2 | İsen, Mustafa ve diğerleri. Eski Türk Edebiyatı El Kitabı. Ankara: Grafiker Yay., 2002. | |
| 3 | AKYÜZ, Kenan; Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, Ankara, 1970 | |
| 4 | BANARLI, Nihat Sami; Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, Millî Eğitim Basımevi, İstanbul, 1983. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Öğretim elemanının hazırlamış olduğu ders notu, projeksiyon cihazı. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 4 | 16 |
| c) Performans Ödevi | 4 | 3 | 12 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 91 | ||