Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Küreselleşme ve kültür çalışmaları alanında yeni bilgi, kavramlar kazanma ve buna bağlı olarak bilgi ve kavramlar arası ilişkileri algılayabilme becerisi kazanma |
PÇ-10 Kültürel mirasın yönetimi ve korunması ile ilgili temel ilkeleri, tarihsel ve kültürel bir bağlam içinde tanır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Somut Olmayan Kültürel Miras Sözleşmesi çerçevesinde hazırlanan insanlığın kültürel mirası listelerini takip etme, katkıda bulunma güven ve yetkinliği becerisi kazanma |
PÇ-11 Kültürel mirası koruma süreçlerini ve uygulamalarını tanımlar ve kavrar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Kültür ürünlerini küreselleşme çerçevesinde değerlendirme, kültürel yeniden üretime yönelik öneriler geliştirme becerisi kazanma Kültür ürünlerinden hareketle gelişen teknoloji ve değişen hayat şartları içindeki değişimi ayırt edebilme, fikirleri açık ifade edebilme yeteneği kazanma |
PÇ-11 Kültürel mirası koruma süreçlerini ve uygulamalarını tanımlar ve kavrar. PÇ-20 Kültürel miras yönetimi ve korunmasına ilişkin temel mevzuatı, uluslararası tüzük ve sözleşmeleri tanımlar.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
UNESCO, Kültür ve Türkiye, Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesine Giden Yolda 1989 Tavsiye Kararı, Yaşayan İnsan Hazineleri veya Geleneğin Ustaları, İnsanlığın Sözlü ve Somut olmayan Mirası Başyapıtları, Somut Olmayan Kültürel Miras ve Kültürel İfade Çeşitliliği, SOKÜM'ün Kayıt Altına Alınması, SOKÜM Ulusal Envanteri ve İnsanlığın Somut Olmayan Kültürel Mirası Temsili Listesi, Yaşayan İnsan Hazineleri Uluslararası Envanteri. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
UNESCO, Kültür ve Türkiye |
Konu Anlatımı |
2 |
Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesine Giden Yolda 1989 Tavsiye Kararı |
Konu Anlatımı |
3 |
Yaşayan İnsan Hazineleri veya Geleneğin Ustaları |
Konu Anlatımı |
4 |
İnsanlığın Sözlü ve Somut olmayan Mirası Başyapıtları |
Konu Anlatımı |
5 |
Somut Olmayan Kültürel Mirasın Türkiye İçin Önemi |
Konu Anlatımı |
6 |
UNESCO'nun Kültürlerin Korunmasına Yönelik Üç Sözleşmesi |
Konu Anlatımı |
7 |
Ortak Bellek veya Paylaşılan Deneyim |
Konu Anlatımı |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Somut Olmayan Kültürel Mirasın Mekanı |
Konu Anlatımı |
10 |
Somut Olmayan Kültürel Miras ve Kültürel İfade Çeşitliliği |
Konu Anlatımı |
11 |
SOKÜM'ün Kayıt Altına Alınması: İl Envanterlerinden Uluslararası Listelere |
Konu Anlatımı |
12 |
SOKÜM Ulusal Envanteri ve İnsanlığın Somut Olmayan Kültürel Mirası Temsili Listesi |
Konu Anlatımı |
13 |
SOKÜM Ulusal Envanteri ve İnsanlığın Somut Olmayan Kültürel Mirası Temsili Listesi |
Konu Anlatımı |
14 |
Yaşayan İnsan Hazineleri Uluslararası Envanteri |
Konu Anlatımı |
15 |
Somut Olmayan Kültürel Miras ve Halk Bilimi |
Konu Anlatımı |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
1. Oğuz, Ö. (2008) Türkiye’nin Somut Olmayan Kültürel Mirası (Ed.). Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları |
2 |
2. Oğuz, Ö. (2008). Çağdaş Kentin Kültürü ve Somut Olmayan Kültürel Miras. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanmış ders notu, yardımcı kitaplar, projeksiyon cihazı. |