Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Halk Biliminin amacını, kapsamını ve özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-15 Toplumsal bilinç ve etik anlayışa sahip olur.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
İnsan ilişkilerinin geliştirilmesinde Halk Biliminin rolünü tartışabilir. |
PÇ-14 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Millet hayatında Halk Biliminin rolünü kavrayabilir. |
PÇ-14 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Küreselleşme sürecinde Halk Biliminin rolünü tartışabilir. |
PÇ-8 Turizm ve medyayı çevreleyen kültürel mirasa ilişkin güncel konuları yorumlar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
Halk Biliminin öğelerini tanıyabilir. |
PÇ-14 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 |
Millet hayatı ile Halk Biliminin öğeleri arasındaki ilişkiyi sorgulayabilir. |
PÇ-14 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 |
Halk Biliminin kapsamına giren edebi türleri tanıyabilir. |
PÇ-14 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 |
Halk kültürünün sevdirilmesinde, dikkat çekici hale getirilmesinde dikkat edilmesi gereken ilkeleri sorgulayabilir. |
PÇ-12 Çeşitli dini inanışlar, mitoloji, sanat tarihi, arkeoloji konularında uzmanlaşarak, bu bilgilerle bulundukları bölgeyi ve ülkeyi tanıtım görevini yapar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-9 |
Somut olmayan kültürel miras değerlerinin önemini ve kapsamını tartışabilir. |
PÇ-22 Kültürel mirasın anlamı ve yönetimi üzerindeki sorunlarda arabuluculuk rolünü üstlenen uzman değerlerinin ve bilgisinin kullanımının önemini kavrar.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Kültür, Milli Kültür ve Halk, Halk Bilimi Kavramları, Halk Edebiyatı, Halk Mimarisi, Halk Müziği, Halk Oyunları, Halk Bilgisi, Hayatın Dönüm Noktaları ile İlgili Gelenek ve Görenekler, Halk Mutfağı, Somut olmayan kültürel miras değerleri. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Türk Kültür Tarihine Giriş,
Türk Adının Kökeni ve Türklerin Ana Yurdu |
Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
2 |
Bozkır Türk Kültüründe Sosyal Yapı
|
Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
3 |
Bozkır Türk Kültüründe Devlet Yapısı ve Eski Türk İnanç Sistemi |
Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
4 |
Halk Bilimi Nedir?
Toplumsal Normlar Nelerdir? |
Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
5 |
Bayramlar, Törenler ve Kutlamalar |
Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
6 |
Halk Kültüründe Geçiş Dönemleri (Doğum ile İlgili İnanma ve Uygulamalar) |
Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
7 |
Halk Kültüründe Geçiş Dönemleri (Evlenme ve Ölüm ile İlgili İnanma ve Uygulamalar) |
Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Halk Edebiyatı |
Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
10 |
Geleneksel Halk Müziği ve Halk Oyunları |
Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
11 |
Bayramlar-Törenler ve Kutlamalar |
Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
12 |
Geleneksel Çocuk Oyunları ve Oyuncakları |
Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
13 |
Geleneksel El Sanatları |
Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
14 |
Geleneksel Mutfak Kültürü ve Yeme Alışkanlıkları |
Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
15 |
Halk Bilimi ve Somut Olmayan Kültürel Miras |
Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Oğuz, Öcal. “Somut Olmayan Kültürel Miras: Türkiye’de Nevruz/Yenigün”. Millî Folklor, 17, 65, 2005: 5-8. |
2 |
Artun, Erman.Türk Halkbilimi, İstanbul: Kitabevi Yayınları, 2007. |
3 |
Kafesoğlu, İbrahim. Türk Millî Kültürü, İstanbul: Boğaziçi Yayınları,1992. |
4 |
Somut Olmayan Kültürel Mirasın Koruması Sözleşmesi. (Çev. M. Öcal Oğuz, Yeliz Özay ve Pulat Tacar) Millî Folklor 65, 2005: 163-171. |
5 |
Baykurt Ş. (1976). Türkiye'de Folklor. Kalite Matbaası, Ankara. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Ders kitabı, yardımcı kitaplar, tahta, defter, bilgisayar, cd ve dvd. |