|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KÜLTÜREL MİRAS VE TURİZM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KAYHAN KARAKAYA (kayhankarakaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÜLHAN SÖZBİLEN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı öğrencilerin uluslar arası turizm tanıtımı ile ilgili kavramlar, uluslar arası turizm tanıtım planlaması, kullanılan tanıtım araçları, özellikle Türkiye’nin ve aynı zamanda rakip ülkelerin uluslar arası turizm tanıtım faaliyetleri konularındaki kazanımlarını arttırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler:Turizmde tanıtma ve satış geliştirme yöntemlerini açıklayabilir |
PÇ-16 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir. PÇ-17 Dünya ülkelerindeki turizm ve seyahat faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Turizmde tanıtım ve satış geliştirme yöntemleri hakkında bilgi verebilir |
PÇ-30 Kültürel miras alanında turizm ve medyayı çevreleyen güncel konuları yorumlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türkiye'nin turizm amaçlı tanıtım faaliyetleri hakkında yorum yapabilir |
PÇ-9 Türkiye’nin tarihi ve turistik yerleri hakkında detaylı bilgiye sahip olur. PÇ-17 Dünya ülkelerindeki turizm ve seyahat faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Turistik tanıtma ve satış geliştirmede bilişim tekonolojisinin önemini açıklayabilir |
PÇ-20 Kültürel miras yönetimi ve korunmasına ilişkin temel mevzuatı, uluslararası tüzük ve sözleşmeleri tanımlar. PÇ-21 Kültürel miras turizminde yaratıcı düşünce ve çeşitlilik yaratır, konulara güncel bir bakış getirir. PÇ-22 Kültürel mirasın anlamı ve yönetimi üzerindeki sorunlarda arabuluculuk rolünü üstlenen uzman değerlerinin ve bilgisinin kullanımının önemini kavrar. PÇ-23 Kültürel mirasın yönetimi ve korunmasındaki ulusal ve uluslararası mevzuatların ve kamu politikasının rolünü anlar. PÇ-25 Kültürel miras alanlarına ve tarihsel çevreye ilişkin sosyal sorunlar üzerinde yorum getirir. PÇ-27 Kültürel miras ve bellekte iletişim teknolojilerinin önemini kavrar. PÇ-28 Kültürel miras ve turizm eğitiminde alanla ilgili yöneticilerin sorumluluklarını ve rolünü anlar. PÇ-29 Mirasın yorumlanmasında ve yönetiminde disiplinler arası çalışma anlayışının önemini kavrar. PÇ-30 Kültürel miras alanında turizm ve medyayı çevreleyen güncel konuları yorumlar. PÇ-31 Türkiye’nin kültürel mirasını tarih, arkeoloji, sosyoloji, sanat tarihi bilimleri açısından yorumlar. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Turizm tanıtımı kavramı, uluslararası tanıtım süreçleri, kullanılan araçlar, Türkiye tanıtım Stratejisi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanıtma kavramı ve ilişkili diğer kavramlar | Anlatma Yöntemi |
2 | Tanıtım planı ve içeriği | Anlatma Yöntemi |
3 | Turizm sektöründe tanıtma | Anlatma Yöntemi |
4 | Turizmde tanıtma araçları | Anlatma Yöntemi |
5 | Turizmde tanıtma araçları | Anlatma Yöntemi ve Soru Cevap |
6 | Turistik tanıtımda uyulması gereken kurallar | Anlatma Yöntemi |
7 | Türkiye'nin turistik tanıtım faaliyetlerinden örnekler | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Turizmde pazarlama karması elemanları | Anlatma Yöntemi |
10 | Turizmde pazarlama karması elemanları | Anlatma Yöntemi |
11 | Satış geliştirmenin pazarlama karması içindeki yeri | Anlatma Yöntemi |
12 | Reklamın satış geliştirmedeki rolü ve özellikleri | Anlatma Yöntemi |
13 | Reklamın satış geliştirmedeki rolü ve özellikleri | Anlatma Yöntemi |
14 | Halkla ilişkilerin satış geliştirmedeki rolü ve özellikleri | Anlatma Yöntemi |
15 | Genel değerlendirme | Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Turizmde Tanıtma ve Satış Geliştirme, Cevdet Avcıkurt, Değişim Yayınları. | |
2 | Rızaoğlu, Bahattin (2003), Turizmde Tanıtma, Aydın:Kartal Ofset Matbaacılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |