Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

ÜRGÜP SEBAHAT ve EROL TOKSÖZ MESLEK YÜKSEKOKULU / KM218 - KÜLTÜREL MİRAS VE TURİZM

Kodu: KM218 Adı: TURİZMDE TANITIM Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü KÜLTÜREL MİRAS VE TURİZM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KAYHAN KARAKAYA (kayhankarakaya@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
GÜLHAN SÖZBİLEN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilerin uluslar arası turizm tanıtımı ile ilgili kavramlar, uluslar arası turizm tanıtım planlaması, kullanılan tanıtım araçları, özellikle Türkiye’nin ve aynı zamanda rakip ülkelerin uluslar arası turizm tanıtım faaliyetleri konularındaki kazanımlarını arttırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler:Turizmde tanıtma ve satış geliştirme yöntemlerini açıklayabilir PÇ-16 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir.
PÇ-17 Dünya ülkelerindeki turizm ve seyahat faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Turizmde tanıtım ve satış geliştirme yöntemleri hakkında bilgi verebilir PÇ-30 Kültürel miras alanında turizm ve medyayı çevreleyen güncel konuları yorumlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Türkiye'nin turizm amaçlı tanıtım faaliyetleri hakkında yorum yapabilir PÇ-9 Türkiye’nin tarihi ve turistik yerleri hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
PÇ-17 Dünya ülkelerindeki turizm ve seyahat faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Turistik tanıtma ve satış geliştirmede bilişim tekonolojisinin önemini açıklayabilir PÇ-20 Kültürel miras yönetimi ve korunmasına ilişkin temel mevzuatı, uluslararası tüzük ve sözleşmeleri tanımlar.
PÇ-21 Kültürel miras turizminde yaratıcı düşünce ve çeşitlilik yaratır, konulara güncel bir bakış getirir.
PÇ-22 Kültürel mirasın anlamı ve yönetimi üzerindeki sorunlarda arabuluculuk rolünü üstlenen uzman değerlerinin ve bilgisinin kullanımının önemini kavrar.
PÇ-23 Kültürel mirasın yönetimi ve korunmasındaki ulusal ve uluslararası mevzuatların ve kamu politikasının rolünü anlar.
PÇ-25 Kültürel miras alanlarına ve tarihsel çevreye ilişkin sosyal sorunlar üzerinde yorum getirir.
PÇ-27 Kültürel miras ve bellekte iletişim teknolojilerinin önemini kavrar.
PÇ-28 Kültürel miras ve turizm eğitiminde alanla ilgili yöneticilerin sorumluluklarını ve rolünü anlar.
PÇ-29 Mirasın yorumlanmasında ve yönetiminde disiplinler arası çalışma anlayışının önemini kavrar.
PÇ-30 Kültürel miras alanında turizm ve medyayı çevreleyen güncel konuları yorumlar.
PÇ-31 Türkiye’nin kültürel mirasını tarih, arkeoloji, sosyoloji, sanat tarihi bilimleri açısından yorumlar.
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Turizm tanıtımı kavramı, uluslararası tanıtım süreçleri, kullanılan araçlar, Türkiye tanıtım Stratejisi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanıtma kavramı ve ilişkili diğer kavramlar Anlatma Yöntemi
2 Tanıtım planı ve içeriği Anlatma Yöntemi
3 Turizm sektöründe tanıtma Anlatma Yöntemi
4 Turizmde tanıtma araçları Anlatma Yöntemi
5 Turizmde tanıtma araçları Anlatma Yöntemi ve Soru Cevap
6 Turistik tanıtımda uyulması gereken kurallar Anlatma Yöntemi
7 Türkiye'nin turistik tanıtım faaliyetlerinden örnekler Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Turizmde pazarlama karması elemanları Anlatma Yöntemi
10 Turizmde pazarlama karması elemanları Anlatma Yöntemi
11 Satış geliştirmenin pazarlama karması içindeki yeri Anlatma Yöntemi
12 Reklamın satış geliştirmedeki rolü ve özellikleri Anlatma Yöntemi
13 Reklamın satış geliştirmedeki rolü ve özellikleri Anlatma Yöntemi
14 Halkla ilişkilerin satış geliştirmedeki rolü ve özellikleri Anlatma Yöntemi
15 Genel değerlendirme Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Turizmde Tanıtma ve Satış Geliştirme, Cevdet Avcıkurt, Değişim Yayınları.
2 Rızaoğlu, Bahattin (2003), Turizmde Tanıtma, Aydın:Kartal Ofset Matbaacılık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 3 9
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 3 9
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 90