|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | KÜLTÜREL MİRAS VE TURİZM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ARİF AKPINAR (arifakpinar@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AKİF ALAŞHAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu ders bir destinasyonun yönetimi için gerekli temel bilgilerin öğretimine yöneliktir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Destinasyonla ilgili değerleri ve çekicilikleri bilir |
PÇ-5 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-7 Turizm alanında kültürel mirasın önemini kavrar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Turistik destinasyona ilişkin kavramları ve içeriklerini bilir |
PÇ-8 Turizm ve medyayı çevreleyen kültürel mirasa ilişkin güncel konuları yorumlar. PÇ-9 Türkiye’nin tarihi ve turistik yerleri hakkında detaylı bilgiye sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Turistik destinasyona ilişkin sürdürülebilir yöntemleri öğrenir ve analiz eder |
PÇ-10 Kültürel mirasın yönetimi ve korunması ile ilgili temel ilkeleri, tarihsel ve kültürel bir bağlam içinde tanır. PÇ-11 Kültürel mirası koruma süreçlerini ve uygulamalarını tanımlar ve kavrar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Turistik destinasyonun bilinirliğini artırma yöntemlerini bilir |
PÇ-24 Eğitim, medya ve turizm alanlarında kültürel mirasın kullanımının önemini kavrar. PÇ-27 Kültürel miras ve bellekte iletişim teknolojilerinin önemini kavrar. PÇ-30 Kültürel miras alanında turizm ve medyayı çevreleyen güncel konuları yorumlar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Turizm ve destinasyon yönetimi (İlkeler, Kurallar, Eğilimler ve Politikalar); Turizmin Gelişmesinin Evreleri; Ekonomik Etkiler(Turizm ve Döviz Gelirleri, Turizmde Uygulanan Vergiler, Fiyat-Turizm İlişkisi, Turist Tipleri); Çevresel Etkiler (Eko-sistem, Eko-turizm, Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülkelerde Çevreye Etki Eden Faktörler); Sosyal Etkiler (Kültür ve Turizm, Sosyo-Kültürel Etkiler); Kamu Kurumları ve Bölgesel Kuruluşlar; Turizmin Gelişmesinde Kamu Sektörünün Rolü; Turist Davranışları ve Destinasyon Seçimi; Turizm Pazarlaması; İmaj Geliştirme; Destinasyon Yönetiminde Karşılaşılan Sorunlar; Doğal ve kültür varlıklarının Korunması; Örnek Çalışmalar; Türkiye'de Destinasyon Yönetimi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Destinasyon Tanımı ve Özellikleri | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Destinasyon Geliştirme | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Destinasyon Planlama | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Destinasyon Yönetim Örgütleri | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Örnek Destinasyon Yönetim Örgütleri Organizasyon Yapıları | Anlatma Yöntemi |
| 6 | Destinasyon Odaklı Toplam Kalite Yönetimi | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Destinasyon Yönetimi ve Kıyaslama | Tartışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Destinasyon Pazarlaması | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Destinasyonlarda Ürün Geliştirme-1 | Tartışma Yöntemi |
| 11 | Destinasyonlarda Ürün Geliştirme-2 | Anlatma Yöntemi |
| 12 | Destinasyon Marka Yönetimi | Anlatma Yöntemi |
| 13 | Destinasyon Marka Yönetimi İle ilgili Kavramlar | Anlatma Yöntemi |
| 14 | Destinasyon Marka Yönetimi İle ilgili Uygulamalar-1 | Tartışma Yöntemi |
| 15 | Destinasyon Marka Yönetimi İle ilgili Uygulamalar-2 | Tartışma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | DESTİNASYON YÖNETİMİ VE PAZARLAMASI-Dr. Öğr. Üyesi Belma Suna-2019-DETAY YAYINCILIK-ANKARA | |
| 2 | DESTİNASYON YÖNETİMİ Yönetimbilim Bakış Açısıyla İşlevler Yaklaşımlar ve Araçlar-Doç. Dr. Oğuz Türkay-2014-DETAY YAYINCILIK-ANKARA | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı, ders notları, slayt sunum ve internet | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 82 | ||