|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KÜLTÜREL MİRAS VE TURİZM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET BÜYÜKATA (mehmetbuyukata@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TUGBA GÖNEL SÖNMEZ, GÜLHAN SÖZBİLEN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Staj Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencinin piyasa şartlarında çalışması, piyasayı tanıması ve çalışma koşulları hakkında tecrübe edinmesi temel amaçtır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İşletme uygulamalarını tanır. |
PÇ-5 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Piyasa koşullarını görür |
PÇ-16 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Sektörel uygulamaları tanır. |
PÇ-16 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Bilgi ve becerisini uygulama sahasında test eder. |
PÇ-16 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Firmaları tanır. |
PÇ-16 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sektörü tanıyıp uygulamalarını görerek işletme uygulamaları ve ofis şartlarını anlamaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Stajyerin hakları ve görevleri | Uygulama |
2 | Firmaların stajyerlerden beklentileri | Uygulama |
3 | Sektörü tanımak ve uygulamalarını görmek | Uygulama |
4 | Sektördeki teknoloji hakkında bilgi sahibi olmak | Uygulama |
5 | İşletme uygulamaları ve ofis şartlarını anlamak | Uygulama |
6 | Kültürel miras ile ilgili kurumları tanımak | Uygulama |
7 | Sektörel uygulamalar | Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sektörel uygulamalar | Uygulama |
10 | Sektörel uygulamalar | Uygulama |
11 | Sektörel uygulamalar | Uygulama |
12 | Sektörel uygulamalar | Uygulama |
13 | Sektörel uygulamalar | Uygulama |
14 | Sektörel uygulamalar | Uygulama |
15 | Sektörel uygulamalar | Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Deniz T., Diker O., 2017, Coğrafya ve Tarih Perspektifinden Somut Kültürel Miras ve Türkiye, Pegem Akademi, Ankara. | |
2 | Ferruh Gerçek; Türk Müzeciliği,Ank.1996. | |
3 | ‘Cumhuriyetin 50. yılında Müzelerimiz’,Arkitekt,1973 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Müzeler ve kültürel miras alanları ile ilgili dokümanlar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 40 | |
5.Rapor | 16 | 60 | |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 1 | 8 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 7 | 7 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |