|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM ANİMASYONU | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TÜLAY AVCI TAŞKIRAN (tulayavci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÖKHAN ALKAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı latin ve modern dansa yönelik temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dans hakkında temel bilgi ve gelişimini açıklayabilir. |
PÇ-15 Spor ve oyun bilgisi, sahne uygulaması, dünya dansları, step-aerobik ve koreografi uygulamalarını bilir ve uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Dünya çapında yaygın olarak yapılan dansları bilir. |
PÇ-15 Spor ve oyun bilgisi, sahne uygulaması, dünya dansları, step-aerobik ve koreografi uygulamalarını bilir ve uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Dünya çapında yaygın olarak yapılan dansları uygulatabilir. |
PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-12 Otel işletmelerinde animasyon departmanı altında yapılan, dans, tiyatro, çocuk oyunları, havuz oyunları ve diğer spor aktiviteleri uygulamalarını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır PÇ-17 Birlikte çalıştığı arkadaşlarına yardım eder ve astlarını sürekli eğiterek gelişmelerini sağlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Salsa, Cah cha cha, Tango ve modern danslar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | dans ile ilgili temel bilgiler ve tarihsel gelişimi | sözlü anlatım ve uygulama |
2 | Salsa temel ve yan adım | sözlü anlatım ve uygulama |
3 | salsa alamane dönüşü | sözlü anlatım ve uygulama |
4 | salsa koltuk altı dönüş | sözlü anlatım ve uygulama |
5 | salsa eşli çalışmalar | ikili çalışma |
6 | cha cha cha temel adım | sözlü anlatım ve uygulama |
7 | cha cha cha dönüşler | sözlü anlatım ve uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | cha cha cha dönüşler | sözlü anlatım ve uygulama |
10 | cha cha cha eşli çalışmalar | ikili çalışma |
11 | tango temel adım | sözlü anlatım ve uygulama |
12 | tango salida | sözlü anlatım ve uygulama |
13 | tango caminar | sözlü anlatım ve uygulama |
14 | tango eşli çalışmalar | ikili çalışma |
15 | eşli dansların uygulanması | ikili çalışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Melodi Dans Kolleksiyonu,Cd-Kitap, Melodi Yayın Grubu | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları, yazılı kaynaklar, internet, cd |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 5 | 15 |
c) Performans Ödevi | 2 | 5 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 71 |