|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | AŞÇILIK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET ÇONTU (mehmetcontu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET ÇONTU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk işaret dilini tanımlar ve kavrar |
PÇ-1 Yiyecek içecek sektörü ile ilgili temel kavramları tanımlar. PÇ-10 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İşaret dilini aktif kullanır ve kendi çalışmalarını alandaki ve dıştaki gruplara aktarır. |
PÇ-8 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. PÇ-10 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | İşaret dilini kullanarak bilişim ve iletişime yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. |
PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-10 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türk İşaret Dili hakkında genel bilgi | Anlatma Yöntemi |
2 | Türk İşaret Dili hakkında genel bilgi | Anlatma Yöntemi |
3 | Türk İşaret Dili alfabesi | Anlatma Yöntemi |
4 | Türk İşaret Dili alfabesi | Anlatma Yöntemi |
5 | Temel cümle yapıları | Anlatma Yöntemi |
6 | Evet-hayır sorularını, olumsuz cümleler | Anlatma Yöntemi |
7 | Zaman ve zamanla bağlantılı sorular | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sayılar | Anlatma Yöntemi |
10 | Soru sözcükleri | Anlatma Yöntemi |
11 | Fiiller | Anlatma Yöntemi |
12 | Uygulama | Anlatma Yöntemi |
13 | Uygulama | Anlatma Yöntemi |
14 | Tartışma | Anlatma Yöntemi |
15 | Tartışma | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İŞARET DİLİ | |
2 | Çiçek, E. (2016). İşaret Dili Rehberi. Ankara: Detay Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yazı Tahtası, Projeksiyon cihazı, Ses sistemi, Notebook, CD, Konularla ilgili uygulama dosyaları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 9 | 9 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 1 | 10 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 83 |