|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | AŞÇILIK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İREM BOZKURT (irembozkurt@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İREM BOZKURT, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencinin etik ilkelerini kavramasını sağlayarak iş ortamındaki etik dışı davranışların veya uygulamaların neler olabileceği konusunda yorum yapacak şekilde bilinç düzeyini artırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Etiğin gelişimi, meslek etiği kavramını, meslek etiğinin önemi kavrar. |
PÇ-10 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-18 Üstlerine karşı saygılıdır ve onlardan aldığı görevleri eksiksiz yerine getirerek, kriz anlarında kendi çözümünü kendisi üretir. PÇ-20 Olağandışı durumlarda kendi görevi dışında kalan görevleri de yerine getirerek çalışma arkadaşlarına yardım eder. PÇ-21 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir. PÇ-22 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Meslek hayatında iş etiğinin önemini kavrar. |
PÇ-18 Üstlerine karşı saygılıdır ve onlardan aldığı görevleri eksiksiz yerine getirerek, kriz anlarında kendi çözümünü kendisi üretir. PÇ-20 Olağandışı durumlarda kendi görevi dışında kalan görevleri de yerine getirerek çalışma arkadaşlarına yardım eder. PÇ-21 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir. PÇ-22 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İş hayatında etik değerlere göre davranabilir. |
PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-17 Birlikte çalıştığı arkadaşlarına yardım eder ve astlarını sürekli eğiterek gelişmelerini sağlar. PÇ-18 Üstlerine karşı saygılıdır ve onlardan aldığı görevleri eksiksiz yerine getirerek, kriz anlarında kendi çözümünü kendisi üretir. PÇ-21 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Etik kavramının tanımı, etik ilkeleri, ahlak kavramının tanımı ve kurumsal etik | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ahlaki Gelişim Kuramları | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
2 | İş Ahlakı ve İlişkili Kavramlar | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
3 | Etik Kuramlar ve Yaklaşımlar | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
4 | Etiksel Karar Vermede Normatif ve Psikolojik Yaklaşımlar | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
5 | Etiksel Karar Verme Süreci | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
6 | İşletmecilik ve Yönetimde Etik Konular | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
7 | Etiksel Davranış Yönetimi | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Turizmde Etik İlkeler | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
10 | Turizmde Etik Dışı Davranışlar | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
11 | Turizm İşletmelerinde Etik | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
12 | Otel İşletmelerinde Etik ve Etik Olmayan Davranışlar | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
13 | Yiyecek İçecek İşletmelerinde Etik ve Etik Olmayan Davranışlar | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
14 | Seyahat İşletmelerinde Etik ve Etik Olmayan Davranışlar | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
15 | Turist Rehberliği Mesleğinde Etik ve Etik Olmayan Davranışlar | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Akoğlan Kozak, M. & Güçlü Nergis, H. (2018). Turizmde Etik Kavramlar İlkeler Standartlar. Ankara: Detay Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı vb. yazılı kaynaklar ve internet |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 7 | 21 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 89 |