|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İLAHİYAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİNE DEMİL (eminedemil@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUSTAFA IŞIK, EMİNE DEMİL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Hadis tarihindeki dönemleri, önemli eserleri, şahısları ve hadis usulünün temel kavramlarını tanıtmak amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hadislerin günümüze kadar geçirdiği aşamaları kavrayabilir. |
PÇ-1 Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Peygamber, Vahiy Sünnet ve Hadis kavramlarını analiz edebilir. |
PÇ-2 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Hadis Usûlünün temel kavramlarını tanımlayabilir. |
PÇ-1 Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Hadis usulünün temel meselelerini analiz edebilir. |
PÇ-2 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste başlangıçtan günümüze hadis tarihi ve usulü, temel konuları, eserleri ve kavramları içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | I.II. asırlar: Hz. P dönemi- sahabe dönemi tabiin ve tebe-i tabiin dönemi | anlatım, soru-cevap, |
2 | ekoller ve yaklaşımları- ilk iki asrın temel özellikleri 1. hadis ve yorumu | anlatım, soru-cevap, |
3 | III. asır haber-i vahidin bilgi değeri-Temel hadis kaynaklarının yazılması: Camiler-Musannefler 2. hadis ve yorumu | anlatım, soru-cevap, |
4 | sünenler (Erbaa) müsnedler- 3. hadis ve yorumu | anlatım, soru-cevap, |
5 | IV.V. asırlar; Dönemin siyasi olayları Dönemin fikri cereyanları 4. hadis ve yorumu | anlatım, soru-cevap, |
6 | Hadis ilmiyle ilgili gelişmeler IV.V. asırların temel özellikleri 5.hadis ve yorumu | anlatım, soru-cevap, |
7 | nakil dönmemi: temel hadis kitaplarının otorite kazanması | anlatım, soru-cevap, |
8 | Ara Sınav | |
9 | kütübü sitte merkezli çalışmalar şerh | anlatım, soru-cevap, |
10 | Hadis usulü ile ilgili çalışmalar 6.hadis ve yorumu | anlatım, soru-cevap, |
11 | Oryantalistler ve hadis 7. hadis ve yorumu | |
12 | islam dünyası ve hadis pakistan arap dünyası İran 8. hadis ve yorumu | anlatım, soru-cevap, |
13 | Türkiyede hadis çalışmaları Cumhuriyet Türkiyesine geçiş Sonraki dönemler.. 9. hadis ve yorumu. | anlatım, soru-cevap, |
14 | Son dönemin temel özellikleri 10 hadis ve yorumu | anlatım, soru-cevap, |
15 | ölçme değerlendirme | soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kuzudişli, Bekir.(2017) Hadis tarihi. İstanbul: Kayıhan | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projektor |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 6 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 9 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |