|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | İLAHİYAT | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HATİCE NUR DALKILIÇ (haticenurdalkilic@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUSTAFA IŞIK, EMİNE DEMİL, EMRAH UÇAR, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, Hadis tarihindeki dönemleri, önemli eserleri, şahısları ve hadis usulünün temel kavramlarını tanıtmak amaçlanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Hadislerin günümüze kadar geçirdiği aşamaları kavrayabilir. |
PÇ-1 Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Peygamber, Vahiy Sünnet ve Hadis kavramlarını analiz edebilir. |
PÇ-2 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Hadis ilminin temel kaynaklarını ve litetaür çeşitlerini tanıyabilir. |
PÇ-19 İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Hadis İlimlerinin ortaya çıkışı, gelişim aşamaları ve ortaya konan eserlere dair bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-2 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu derste başlangıçtan günümüze hadis tarihi ve usulü, temel konuları, eserleri ve kavramları içermektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Hz. Peygamber dönemi | anlatım, soru-cevap, |
| 2 | Sahabe Tanımı, Hadis İlmindeki Konumu | anlatım, soru-cevap, |
| 3 | Tâbiûn devri Tedvîn ve Tasnîf Yazı | anlatım, soru-cevap, |
| 4 | İsnadın ortaya çıkışı Hadis Uydurma Faaliyetleri | anlatım, soru-cevap, |
| 5 | Cerh-Ta'dîl ilmi, münekkitler, Literatür | anlatım, soru-cevap, |
| 6 | Hadis Yolculukları (Rihle), İlim Merkezleri | anlatım, soru-cevap, |
| 7 | Ekoller Ehl-i Hadis | anlatım, soru-cevap, |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ekoller Ehl-i Rey Mu'tezile Şia | anlatım, soru-cevap, |
| 10 | Mihne Dönemi Hadis Edebiyatı İlk devir Hadis literatürü (âsâr, Musannefler, Muvatta') | anlatım, soru-cevap, |
| 11 | Hadis Edebiyatı Müsnedler Sahih ve Sünen'ler Kütüb-i Sitte | |
| 12 | Şerh Literatürü Müstahrec, Müstedrek türleri, Hadis Derlemeleri | anlatım, soru-cevap, |
| 13 | Oryantalistler ve Hadis | anlatım, soru-cevap, |
| 14 | Modern Dönem, Hint Alt Kıtası ve Mısır'daki Gelişmeler Cumhuriyet Dönemi Hadis Çalışmaları | anlatım, soru-cevap, |
| 15 | ölçme değerlendirme | soru cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kuzudişli, Bekir.(2017) Hadis tarihi. İstanbul: Kayıhan | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projektor | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 6 | 6 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 9 | 9 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||