|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | İLAHİYAT | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | YAHYA YAŞAR (yahyayasar@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ZÜLFİKAR DURMUŞ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı tefsir Usulü ve Tarihine ait kavram, konu ve kaynakları incelemektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Tefsir, Kur'an ve Vahiy kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar PÇ-19 İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Kur’an tarihi ve ilişkili konuları açıklayabilir. |
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar PÇ-19 İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Ku'an'ın üslup özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar PÇ-19 İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu derste tefsir tarihine ait kavram, konu ve kaynaklar incelenir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tefsirin Kavramsal Çerçevesi ve Gerekliliği | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
| 2 | Vahiy ve Kur'an | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
| 3 | Kur'an'ın İniş Süreci | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
| 4 | Kur’an Tarihi ve İlişkili Konular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
| 5 | 1. Kur’an Kıraati 2. Esbâb-ı Nüzul | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
| 6 | 3.Mekki/Medenî 4.Nâsih/Mensûh | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
| 7 | Kur’an’ın Üslup Özellikleri 1.Garîbu’l-Kur’ân/ Vücuh Nezâir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | 2.Kur’an’da Kıssalar Yeminler, Tekrarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
| 10 | 3.Kur’an’da Hitaplar, Meseller, Soru cümleleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
| 11 | 4.Kur’an’da Müteşâbihât/Mübhemât | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışmai |
| 12 | 5.Kur’an’da Mücmel ve Mübeyyen 6. Kur’an’da Müşkil | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
| 13 | Kur’an’ı Yorumlamada Yöntem Zâhirî/Bâtınî Yorum | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
| 14 | Kur’an Yorumunda Nesnellik, Tarihsellik/Evrensellik | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
| 15 | Kur’an’ın İ’cazı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | İsmail Çalışkan, Tefsir Usulü, Ankara Okulu Yyınları, 2017 | |
| 2 | Muhsin Demirci, Tefsir Usulü, İfav Yayınları, 2019 | |
| 3 | Ömer Dumlu, Tefsir Usulü, Tibyan Yayıncılık, İzmir, 2017. | |
| 4 | İsmail Cerrahoğlu, Tefsir Usulü, Diyanet Vakfı Yayınları, Ankara, 1995. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 7 | 7 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 5 | 5 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||