|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | İLAHİYAT | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HACI MEHMET SOYSALDI (msoysaldi50@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HACI MEHMET SOYSALDI, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, Kuran-ı Kerim'i tefsir edebilmeye yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Kur'an ayetlerinin nasıl tefsir edildiğini kavrayabilir. |
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar PÇ-11 Dini metinleri orijinal kaynaklarından okuyup, anlayabilecek düzeyde dil becerisi elde edebilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Rivayet ve dirayet tefsir yöntemlerini açıklayabilir. |
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar PÇ-19 İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Ayetlerde mevcut kelimelerin yapısını ve taşıdıkları farklı anlamları açıklayabilir. |
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar PÇ-11 Dini metinleri orijinal kaynaklarından okuyup, anlayabilecek düzeyde dil becerisi elde edebilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Ayetleri tefsir ilminin ölçütleri doğrultusunda yorumlayabilir. |
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar PÇ-11 Dini metinleri orijinal kaynaklarından okuyup, anlayabilecek düzeyde dil becerisi elde edebilme. PÇ-15 Eleştirel düşünebilme |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Kur'an'ı Kerim'de muhtelif ayet pasajları ve bunların ele alındığı klasik tefsir metinlerini kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Asr Suresinin Önemi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
| 2 | Zamanın İnsan Hayatındaki Yeri ve Önemi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
| 3 | İnsanlığın Zarar İçinde Oluşu | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
| 4 | İnsanlığın Kurtuluş İlkeleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
| 5 | İnsanlığın Kurtuluşunun İlk Şartı: Sağlam Bir İmana Sahip Olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
| 6 | İnsanlığın Kurtuluşunun İkinci Şartı: Salih Amel İşlemek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
| 7 | İnsanlığın Kurtuluşunun Üçüncü Şartı: Hakkı Tavsiye Etmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İnsanlığın Kurtuluşunun Dördüncü Şartı: Sabrı Tavsiye Etmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
| 10 | İnsanın Allah'a Karşı Görev ve Sorumlulukları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
| 11 | İnsanın Diğer İnsanlara Karşı Görev ve Sorumlulukları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
| 12 | Anne ve Babaya İhsanda Bulunmak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
| 13 | Akrabaya İhsanda Bulunmak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
| 14 | Yetimlere İhsanda Bulunmak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
| 15 | Fakir ve Muhtaçlara İhsanda Bulunmak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Mehmet Soysaldı, Asr Suresi Işığında İnsanlığın Kurtuluş İlkeleri, Ankara, 2019. (Ders Kitabı)) | |
| 2 | Mehmet Soysaldı, Nisa Suresi 36. Ayetin Işığında İnsanın Görev ve Sorumlulukları, 2.Baskı, Ankara, 2014. (Ders Kitabı) | |
| 3 | Vehbe Zuhayli, et-Tefsiru'l-Münir, Beyrut: Daru'l-fikr, 1991. (Yardımcı Kitap) | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 7 | 7 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||