|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GIDA MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NESİMİ AKTAŞ (naktas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Gıda teknolojisinde gerçekleştirilen termal prosesleri kavratmak, uygulama alanlarını göstermek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Gıda teknolojisindeki ısıl prosesleri tanımlar, |
PÇ-4 Mühendislik problemlerini kurgulama ve çözümlemede yöntem geliştirme ve uygulama becerisine sahip olma PÇ-6 Gıda teknolojisinde uygulanan modern teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olma PÇ-12 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde grup lideri olarak sorumluluk alabilme |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Gıda teknolojisindeki ısıl prosesleri detaylandırır, |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma PÇ-2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olma PÇ-4 Mühendislik problemlerini kurgulama ve çözümlemede yöntem geliştirme ve uygulama becerisine sahip olma |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Termal prosesler ile ilgili hesaplamaları yapar |
PÇ-4 Mühendislik problemlerini kurgulama ve çözümlemede yöntem geliştirme ve uygulama becerisine sahip olma PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma PÇ-12 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde grup lideri olarak sorumluluk alabilme |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Teknolojideki gelişmeleri dikkate alarak bu gelişmeleri kendi sahasına uygular. |
PÇ-9 Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilme
PÇ-12 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde grup lideri olarak sorumluluk alabilme |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ders kapsamında ısının uygulanmasını ve uzaklaştırılmasını içeren prosesler yer almaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Gıda teknolojisindeki termal prosesler ve uygulama alanları | Konu anlatımı, Soru-cevap |
| 2 | Gıdaların termal özellikleri | Konu anlatımı, Soru-cevap |
| 3 | D, z, F ve Q10 değerleri | Konu anlatımı, Soru-cevap |
| 4 | Haşlama | Konu anlatımı, Soru-cevap |
| 5 | Pastörizasyon | Konu anlatımı, Soru-cevap |
| 6 | Sterilizasyon | Konu anlatımı, Soru-cevap |
| 7 | Evaporasyon | Konu anlatımı, Soru-cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Distilasyon | Konu anlatımı, Soru-cevap |
| 10 | Ekstruzyon | Konu anlatımı, Soru-cevap |
| 11 | Kurutma | Konu anlatımı, Soru-cevap |
| 12 | Pişirme | Konu anlatımı, Soru-cevap |
| 13 | Kızartma | Konu anlatımı, Soru-cevap |
| 14 | Soğutma | Konu anlatımı, Soru-cevap |
| 15 | Dondurma | Konu anlatımı, Soru-cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Aktaş, N. 2005. Gıda Teknolojisinde Isıl Prosesler ders notları. Ataürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü, 25240 Erzurum. | |
| 2 | Fellows, P. 2000. Food Processing Technology Principles and Practice. Woodhead Publishing Ltd., Cambridge, England. Ibarz, A. and Barbosa-Canovas, G. V. 2003. Unit operations in food engineering. CRC Press, New York, USA. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 8 | 40 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 13 | 52 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||