|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GIDA MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BÜLENT ZORLUGENÇ (bzorlugenc@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bazı gıdalarda kullanılan mikroorganizma kültürleri, genel özellikleri, ürettikleri metabolitler, üretim yöntemleri, patojen mikroorganizmaların gelişimleri üzerine antimikrobiyal etkileri, ticari olarak satılan mikroorganizma kültürleri ve gıdalardaki fonksiyonları hakkında bilgi vermek | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma PÇ-12 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde grup lideri olarak sorumluluk alabilme PÇ-13 Gıda sanayiinin sorunlarının çözümünde aktif rol alabilme |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma PÇ-12 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde grup lideri olarak sorumluluk alabilme PÇ-13 Gıda sanayiinin sorunlarının çözümünde aktif rol alabilme |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilir ve yeni bilgi üretebilir |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma PÇ-12 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde grup lideri olarak sorumluluk alabilme PÇ-13 Gıda sanayiinin sorunlarının çözümünde aktif rol alabilme |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bazı gıdalarda kullanılan mikroorganizma kültürleri, genel özellikleri, ürettikleri metabolitler, üretim yöntemleri, patojen mikroorganizmaların gelişimleri üzerine antimikrobiyal etkileri, ticari olarak satılan mikroorganizma kültürleri ve gıdalardaki fonksiyonları | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Genel dersin işleyişine ve konularına yönelik bilgilendirme | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 2 | Starter kültür tanımı, gıdalarda kullanım amaçları | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 3 | Starter kültür seçimi ve aranan kriterler | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 4 | Ürettikleri metabolitler, antimikrobiyel özellikleri | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 5 | Antibiyotik dirençlilikleri | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 6 | Üretim yöntemleri | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 7 | Starter kültür olarak kullanılan bakteriler ve genel özellikleri | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Laktik asit bakterileri | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 10 | Laktik asit bakterileri(devam) | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 11 | Propiyonik asit bakterileri | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 12 | Diğer bakteriler | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 13 | Mayalar | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 14 | Küfler | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 15 | Probiyotikler | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Hui, Y. H., Meunier-Goddik, L., 2004. Handbook of Food and Beverage Fermentation Technology. Marcel Dekker,USA, p.1000. | |
| 2 | Hutkins, R. W., 2004. Microbiology and Technology of Fermented Foods. IFT pres, USA, p. 473. | |
| 3 | Erkmen, O., 2010. Food Microbiology. Efil Publisher-Ankara, 552 p | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 5 | 2 | 10 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 10 | 1 | 10 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
| Ara Sınav | 10 | 1 | 10 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
| Final Sınavı | 10 | 1 | 10 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 168 | ||