|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK (NİĞDE ORTAK YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÜLDEN KÜÇÜKAKÇA (guldenkucukakca@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÜLDEN KÜÇÜKAKÇA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, öğrencilerin cerrahi hastalıkları ve bakımı konusunda ileri bilgi ve beceri sahibi olmasını, cerrahi hastasındaki sorunları saptayabilmesini, planlamaya uygun girişimleri yapabilme becerisi kazanmasını ve eğitimci-araştırmacı rolünün gelişmesini amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Cerrahi hastalıkları hemşireliği temel kavram ve uygulamalarını açıklayabilir. |
PÇ-1 1- Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Cerrahi operasyon gerektiren sistemlere yönelik hastalıkları açıklayabilir. |
PÇ-3 3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-5 5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında öğrendiği bilgiyi hemşirelik süreci doğrultusunda kullanabilir. |
PÇ-2 2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-5 5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-8 8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Cerrahi hastallıkları hemşireliğinin gelişimine katkı sağlayacak bilimsel etkinliklere ve araştırmalara katılabilir. |
PÇ-5 5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-9 9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar PÇ-11 11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Cerrrahi hastasının tedavi ve bakımı için yeni yaklaşımları takip edebilir. |
PÇ-4 4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-5 5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-7 7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. PÇ-10 10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, sistem hastalıkları cerrahisi hemşireliğine ilişkin kanıt temelli bilgileri, cerrahi hastanın perioperatif bakımını, kritik hastanın bakımını, hasta ve sağlık personeli açısından riskli durumların en aza indirgenmesi için gerekli olacak teorik ve uygulama becerilerini kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Solunum sistemi cerrahisinde yenilikler, hemşirelik bakımına yansımaları, hemşirelikle ilgili araştırmalar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi |
2 | Solunum sistemi cerrahisinde yenilikler, hemşirelik bakımına yansımaları, hemşirelikle ilgili araştırmalar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi |
3 | Solunum sistemi cerrahisinde yenilikler, hemşirelik bakımına yansımaları, hemşirelikle ilgili araştırmalar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi |
4 | Kardiyovasküler cerrahide yenilikler, hemşirelik bakımına yansımaları, hemşirelikle ilgili araştırmalar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi |
5 | Kardiyovasküler cerrahide yenilikler, hemşirelik bakımına yansımaları, hemşirelikle ilgili araştırmalar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi |
6 | Üro-genital hastalıkların cerrahisinde yenilikler, hemşirelik bakımına yansımaları, hemşirelikle ilgili araştırmalar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi |
7 | Üro-genital hastalıkların cerrahisinde yenilikler, hemşirelik bakımına yansımaları, hemşirelikle ilgili araştırmalar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sindirim sistemi hastalıklarının cerrahisinde yenilikler, hemşirelik bakımına yansımaları, hemşirelikle ilgili araştırmalar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi |
10 | Sindirim sistemi hastalıklarının cerrahisinde yenilikler, hemşirelik bakımına yansımaları, hemşirelikle ilgili araştırmalar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi |
11 | Endokrin sistem hastalıkların cerrahisinde yenilikler, hemşirelik bakımına yansımaları, hemşirelikle ilgili araştırmalar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi |
12 | Endokrin sistem hastalıkların cerrahisinde yenilikler, hemşirelik bakımına yansımaları, hemşirelikle ilgili araştırmalar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi |
13 | Ortopedik hastalıklar cerrahisinde yenilikler, hemşirelik bakımına yansımaları, hemşirelikle ilgili araştırmalar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi |
14 | Sinir sistemi ve cerrahisinde yenilikler, hemşirelik bakımına yansımaları, hemşirelikle ilgili araştırmalar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi |
15 | Sinir sistemi ve cerrahisinde yenilikler, hemşirelik bakımına yansımaları, hemşirelikle ilgili araştırmalar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Makale Eleştirisi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1.Erdil F, Elbaş Ö. N. (2008) Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği. 5. Baskı, Aydoğdu Ofset Matbaacılık Sanayi ve Tic.Ltd. Şti., Ankara. | |
2 | 2.Karadakovan A, Eti Aslan F. (2010) Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Kitabevi, Adana. | |
3 | 3. Dırksen SR, Lewis SM. (2007) İç ve Cerrahi Hastalıkların Bakımında Klinik Rehber.Çeviri Editörleri: Akbayrak N, Hatipoğlu S, Şenel N. Damla Matbaacılık, Ankara. | |
4 | 4.Akyolcu N, Aksoy G, Kanan N. (2011) Cerrahi Hemşireliği Uygulama Rehberi, 1. Baskı, İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Seminer konularına ilişkin ulaşıbilen tüm güncel makaleler, kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 3 | 10 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 14 | 3 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | 13 | 3 | 10 |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 14 | 84 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 6 | 36 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 240 |