|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK (NİĞDE ORTAK YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | RAHŞAN KOLUTEK (rahsan.kolutek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, lisans mezunu ve Halk Sağlığı Hemşireliği Anabilim Dalında yüksek lisans çalışması yapan öğrenciye halk sağlığı hemşireliği süreci yaklaşımı ve uygulama alanında hizmeti geliştirici çalışmalar yapma, eleştirel düşünme, atılganlık, problem çözme, danışmanlık ve eğitim yetenekleri kazandırır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Halk sağlığını tanımlayabilme |
PÇ-1 1- Hemşirelik felsefesini bilir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Halk sağlığı hemşireliğini tanımlayabilme, |
PÇ-2 2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Halk sağlığı hemşireliği felsefesini tanımlayabilme. |
PÇ-2 2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Halk sağlığı hemşireliğinin tarihsel gelişimini kavrayabilme |
PÇ-1 1- Hemşirelik felsefesini bilir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Halk sağlığı hemşireliğinin rol ve işlevlerini açıklayabilme |
PÇ-5 5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders birey, aile ve toplumun sağlığının korunmasına yönelik stratejileri, aile ve toplum hemşireliği süreci yaklaşımı ile dünyada ve ülkemizdeki sağlık sorunları ve bunu etkileyen faktörleri, kişiye ve çevreye yönelik sağlık hizmetlerinin yönetimi konularını inceler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tıbbın gelişimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Halk sağlığı hemşireliğinin tarihsel geçmişi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Halk Sağlığı Hemşireliğinin TanımI | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Rol ve Fonksiyonları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Sağlığa global bakış | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Türkiye’de Aile Yapısı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Göç ve Sağlığa Etkisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sağlıkta eşitsizlikler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | Kültürel farklılıklar ve sağlık ilişkisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Sağlık Örgütlenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | Temel sağlık sorunları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | Kültürel farklılıklar ve sağlık ilişkisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | Sivil Toplum Kuruluşları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | Hemşirelik Süreci | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, yazı tahtası |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 12 | 4 | 20 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 8 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 8 | 5 | 40 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 8 | 8 | 64 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 6 | 6 | 36 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 240 |