|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK (NİĞDE ORTAK YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞEGÜL ÖZCAN (aysegulozcan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
RAHŞAN KOLUTEK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | VAR | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, öğrenciye profesyonel hemşirelik eğitimi felsefesinin geliştirilmesi ve Halk Sağlığı Hemşireliği Öğretimi felsefesi ve program geliştirme ile ilgili bilgi ve tutum kazandırılır. Bu dersi alan öğrenciden Halk Sağlığı Hemşireliği öğretimi konusunda bilgi ve tutum geliştirmesi beklenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkiye’de hemşirelik eğitiminin durumunu analiz edebilme |
PÇ-2 2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Halk Sağlığı Hemşireliği Öğretiminin temel felsefesini analiz edebilme |
PÇ-13 13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Halk Sağlığı Hemşireliği Öğretiminde program geliştirebilme. |
PÇ-5 5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, öğrenciye profesyonel hemşirelik eğitimi felsefesinin geliştirilmesi ve Halk Sağlığı Hemşireliği Öğretimi felsefesi ve program geliştirme ile ilgili bilgi ve tutum kazandırılır. Bu dersi alan öğrenciden Halk Sağlığı Hemşireliği öğretimi konusunda bilgi ve tutum geliştirmesi beklenmektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Derse hazırlık | Örnek Olay Yöntemi |
2 | Halk Sağlığı Hemşireliğine Temel Oluşturacak Öğrenme Kuramları | Örnek Olay Yöntemi |
3 | Halk Sağlığı Hemşireliğine Temel Oluşturacak Öğrenme Modelleri | Örnek Olay Yöntemi |
4 | Halk Sağlığı Hemşireliği Öğretiminde Öğretim Yöntemleri | Örnek Olay Yöntemi |
5 | Başarı Değerlendirme Yöntemleri | Örnek Olay Yöntemi |
6 | Eğitim Programlarının Geliştirilmesi | Örnek Olay Yöntemi |
7 | Halk Sağlığı Hemşireliği Öğretimi dersi için örnek ders planı | Örnek Olay Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Halk Sağlığı Hemşireliği Öğretiminde Ev Ziyaretlerinin Önemi | Örnek Olay Yöntemi |
10 | Halk Sağlığı Hemşireliği Öğretiminde Ev Ziyaretlerinin Yeri | Örnek Olay Yöntemi |
11 | Ders Planı Hazırlığı | Örnek Olay Yöntemi |
12 | Ders Planı Hazırlığı | Örnek Olay Yöntemi |
13 | Ders Planı Sunumu | Örnek Olay Yöntemi |
14 | Ders Planı Sunumu | Örnek Olay Yöntemi |
15 | Ders Planı Sunumu | Örnek Olay Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Halk sağlığı çantası |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 2 | 20 |
5.Rapor | 8 | 2 | 20 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 12 | 36 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 4 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 1 | 4 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 8 | 1 | 8 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |