|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ZAHİDE BAYER ÖZTÜRK (z.ozturk@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Seramik konusunda ve özellikle seramik hammaddeler, üretim teknolojileri ve hammadde hazırlanma konularında öğrencileri genel düzeyde bilgilendirmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Seramik malzemeleri ve kullanım alanlarını açıklayabilir |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Seramik hammadde testlerinin neler olduğunu açıklayabilir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Seramik hammaddeleri kimyasal ve fiziksel özellikleri ile ayırt edebilir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-4 | Seramik hammadde üretim yöntem ve tekniklerini açıklayabilir |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-5 | Seramik hammadde saflaştırma tekniklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. PÇ-4 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-6 | Seramik yardımcı hammaddelerini ve kullanım amaçlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-7 | Seramik kaplama-sırlama uygulamalarının neler olduğunu ve amacını açıklayabilir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Seramik Hammaddelerin Sınıflandırılması, Seramik Malzeme Üretimi için Hammadde Seçimi ve Hazırlanması, Hammadde Üretimi, Hammaddelerin Karakterizasyonu, İleri Teknoloji Seramikleri için Hammadde Üretimi, Sol-Jel, Seramiklerin Şekillendirme Yöntemleri, Döküm ile Şekillendirme, Presleme, İzostatik Pres, CIP , HIP, Enjeksiyon, Ekstrüzyon ve Seramik Kaplamalar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Seramik(ler), uygulama örnekleri (geleneksel ve teknolojik uygulamalar) | Anlatım, soru-cevap, proje sunumu metotları (Uzaktan Eğitim) |
| 2 | Seramiklerin yapısı ve temel bileşenleri (geleneksel ve teknolojik seramikler) | Anlatım, soru-cevap, proje sunumu metotları (Uzaktan Eğitim) |
| 3 | Seramik hammaddeleri (Feldspat ve Kaolin) | Anlatım, soru-cevap, proje sunumu metotları |
| 4 | Seramik hammaddeleri (Feldspat ve Kaolin) (Devamı) | Anlatım, soru-cevap, proje sunumu metotları (Uzaktan Eğitim) |
| 5 | Seramik hammaddeleri (Killer ve Kuvars) | Anlatım, soru-cevap, proje sunumu metotları |
| 6 | Seramik hammaddeleri (Killer ve Kuvars) (Devamı) | Anlatım, soru-cevap, proje sunumu metotları (Uzaktan Eğitim) |
| 7 | Seramik yardımcı hammaddeleri | Anlatım, soru-cevap, proje sunumu metotları (Uzaktan Eğitim) |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Seramik Hammadde Testleri (Kaolin, feldspat ve kuvars için) | Anlatım, soru-cevap, proje sunumu metotları (Uzaktan Eğitim) |
| 10 | Seramik Hammadde Testleri (Kaolin, feldspat ve kuvars için) (Devamı) | Anlatım, soru-cevap, proje sunumu metotları (Uzaktan Eğitim) |
| 11 | Seramik hammadde zenginleştirme ve hammadde hazırlama süreçleri | Anlatım, soru-cevap, proje sunumu metotları (Uzaktan Eğitim) |
| 12 | Seramik renklendirme hammaddeleri ve uygulamaları | Anlatım, soru-cevap, proje sunumu metotları (Uzaktan Eğitim) |
| 13 | Seramik kaplama-sırlama hammaddeleri ve uygulamaları | Anlatım, soru-cevap, proje sunumu metotları (Uzaktan Eğitim) |
| 14 | Grup çalışması ile yapılacak dönem ödevlerinin sunumları | Anlatım, soru-cevap, proje sunumu metotları (Uzaktan Eğitim) |
| 15 | Grup çalışması ile yapılacak dönem ödevlerinin sunumları (Devamı) | Anlatım, soru-cevap, proje sunumu metotları (Uzaktan Eğitim) |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Richerson, D.W. (1982), Modern Ceramic Engineering: Properties, Processing, and Use in Design, New York, A.B.D.. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 3 | 14 | 42 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 190 | ||