|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | CEMAL ÇARBOĞA (ccarboga@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Demirdışı malzemelerin türleri, önemi, özellikleri, bunlardan ülkemiz için önemli olan metallerden bakır, aluminyum ve altının üretim proseslerinin tanıtılması ve ve bu prosesler sırasında temel kavramların öğretilmesidir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Cevherlerin zenginleştirilmesini açıklayabilir. |
PÇ-6 Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygular. PÇ-7 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Cevherlerden elde edilen konsantrelerin ergitilmesini tanımlayabilir. |
PÇ-4 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. PÇ-7 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| DÖÇ-3 | Ergitilmiş metallerin saflaştırılmasını açıklayabilir. |
PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. PÇ-8 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| DÖÇ-4 | Hurdadan metal kazanımını açıklayabilir. |
PÇ-4 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. PÇ-7 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Demir Dışı Metal ve Alaşımlarının Genel Tanımı; Bakır ve Alaşımlarının Genel Özellikleri , Isıl İşlemleri; Endüstriyel Uygulanma Örnekleri; Pirinçler; Bronzlar; Bakır Alaşımlarının; Aluminyum ve Alaşımlarının Genel Özellikleri; Simgeleme Sistemleri; Isıl İşlemleri; Endüstriyel Uygulanma Örnekleri; Nikel; Nikel Alaşımlarının Genel Özellikleri , Isıl İşlem Özellikleri; Titanyum; Titanyum Alaşımlarınin Endüstriyel Uygulamaları. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Demirdışı malzemelerin üretimine giriş | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 2 | Sülfürlü bakır konsantrelerinin eldesi ve konsantrasyonu | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 3 | Klasik yöntemlerle bakır konsantrelerinin ergitme yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 4 | Çeşitli proseslerle blister bakır üretim yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışmaAnlatım, soru-cevap, tartışma |
| 5 | Direk blister bakır üretim yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 6 | Blister bakırın ateşli rafinasyonu | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 7 | Anot bakırın elektrolitik rafinasyonu ve döküm yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Aluminyum cevherlerinin liç yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 10 | Aluminanın üretimi ve kalsinasyonu | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 11 | Aluminadan redüksiyon elektroliz yöntemi ile primer aluminyum üretimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 12 | Primer aluminyumun rafinasyon elektrolizi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 13 | Primer kaynaklardan alumina üretimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 14 | Sekonder kaynaklardan altın üretimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 15 | Altın içeren endüstriyel çözeltilerden altının kazanımı | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Structures and Properties of Engineering Materials, William F. Smith, McGraw-Hill, Inc.,0-07-59172-5, Singapore, 1993 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 3 | 14 | 42 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 190 | ||