|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ZAHİDE BAYER ÖZTÜRK (z.ozturk@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Yeni çağın malzeme teknolojisi ve nano kavramının verilmesi, geleceğin nano boyuttaki cihaz, robot ve sistemlerinin üstün özellikli ileri malzemelerin tanıtılması amaçlanmıştır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İleri malzeme ve teknolojiler, nano cihazlar ve bunların uygulamaya aktarılması konusunda öğrenciler tasarım yapabilir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Boyutlandırma kriterleri ve mikro nano boyutlandırma kavramlarını tanımlayabilir |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Nano cihaz ve sistem tasarımını ve geleceğin nano sistemlerini değerlendirebilir |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Nano teknoloji ile ilgilenen dalları tanımlayabilir |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Temel Nano toz, çubuk ve partikül üretme yöntemlerini açıklayabilir |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | Karbon nanotüplerin yapıları, elektronik ve tıpta uygulama mantıklarını tanımlayabilir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Fiziksel boyutlandırmanın prensipleri, Nano ve Mikro mühendislik, Nano ve mikro teknolojiler, Nano ölçekte bilim ve teknoloji, Nano malzemelerin üretimi. Nano malzmelerin özellikleri, Nano kaplamalar, C nano tüpler, Nano-mikro makinalar, Nanoelektrik-elektronik teknolojisi, Nano biyo teknoloji. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Fiziksel Boyutlandırmanın Prensipleri, | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 2 | Nano ve Mikro Mühendislik, Nano ve Mikro Teknolojiler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 3 | Nano Ölçekte Bilim ve Teknoloji, Doğal Nano Yapılar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 4 | Nano Malzemeleri analiz etme | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 5 | Nano Kristal ve Partiküller | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 6 | Üretim yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 7 | Üretim yöntemleri (devam) | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İnce filmler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 10 | Karbon Nano Tüpler ve Özellikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 11 | Nanotüpler, nanofiberler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 12 | Nano malzeme analiz yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 13 | Nano malzeme analiz yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 14 | Nano Malzemelerin Geleceği | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 15 | Nano Biyo Teknoloji | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Nanoteknoloji 1(Nanoteknolojinin temelleri), Editörler Prof.Dr.Mustafa Ersöz, Dr. Arzum Işıtan, Meltem Balaban, Bilal Ofset, Denizli 2018. | |
| 2 | Nanobültenler | |
| 3 | Nanoteknojiler dünyasına doğru, Prof.Dr.Tarık BAYKARA, Nobel yayınevi | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 3 | 14 | 42 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 190 | ||