Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / MMZ500 - METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: MMZ500 Adı: SEMİNER Teorik+Uygulama: 0+2 AKTS: 12
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ZAHİDE BAYER ÖZTÜRK (z.ozturk@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencinin yüksek lisans yaptığı bilim dalındaki konularla ilgili olarak danışmanının gözetiminde araştırma yaparak, bilimsel ödevleri hazırlamak ve sunmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Seminer konusu ile ilgili olarak nasıl literatür taraması yapacağını öğrenir. PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
PÇ-8 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Seminer konusu hakkında daha detaylı bilgi birikimi kazanır. PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
PÇ-8 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Çalışmasını yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme becerisini kazanır. PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
PÇ-7 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
PÇ-8 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Bilimsel ödevin nasıl hazırlanacağını öğrenir. PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
PÇ-8 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Her öğrencinin, danışmanı tarafından belirlenecek bir konuda Türkiye'de ve Dünya'da yapılmış çalışmaları inceleyerek sunmak üzere hazırlayacağı çalışmadır. Öğrencinin seçilen veya verilen konuyu bilimsel yaklaşımla araştırma, irdeleme, topluluk önünde sunma deneyimini kazanması amaçlanır
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Seminer Konularının Belirlenmesi Soru-cevap, Tartışma
2 Konusunda Yapılacak Çalışmaların Saptanması Soru-cevap, Tartışma
3 Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi Soru-cevap, Tartışma
4 Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi Soru-cevap, Tartışma
5 Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi Soru-cevap, Tartışma
6 Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi Soru-cevap, Tartışma
7 Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi Soru-cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi Soru-cevap, Tartışma
10 Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi Soru-cevap, Tartışma
11 Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi Soru-cevap, Tartışma
12 Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi Soru-cevap, Tartışma
13 Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi Soru-cevap, Tartışma
14 Konusunda Öğrenci Tarafından Yapılan Çalışmaların Görüşülmesi Soru-cevap, Tartışma
15 Konusunun Öğrenci Tarafından Sunumu Soru-cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Çeşitli kaynaklardan derlenen notlar
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer 16 2 100
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 9 14 126
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 9 14 126
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 5 14 70
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 5 2 10
Sözlü Sınav 2 1 2
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 362