Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜLŞEHİR SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU / GLOJ220 - LOJİSTİK

Kodu: GLOJ220 Adı: İŞARET DİLİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü LOJİSTİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı PINAR GÜNER KOÇAK (guner@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İşaret dilini aktif kullanır ve kendi çalışmalarını alandaki ve dıştaki gruplara aktarır. PÇ-11 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir ve davranışlarına yansıtır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 İşaret dilini kullanarak bilişim ve iletişime yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. PÇ-13 Bilişim ve iletişim teknolojilerini alanının gerektirdiği en az düzeyde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 İşaret dilini kullanarak alanında edindiği bilgi ve yetenekleri disiplinler arası çalışmalarda uygular. PÇ-7 Bireysel olarak, disiplin içi ve disiplin dışı takımlarda etkin olarak çalışır, alanı ile ilgili sorunların çözümünde sorumluluk alır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Türk İşaret Dili, Türk işaret dilinin genel özellikleri nelerdir, Türk İşaret dili Alfabesinin genel özelliklerini açıklar. Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
2 Aile ve çevresi,vücudumuz,sağlık ile ilgili kavramlar öğrenilir. Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
3 Fiiller, sıfatlar öğrenilir. Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
4 Zıt anlamlı kelimeler, sayılar, matemetik işaret ve ölçüleri öğrenilir. Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
5 Duygular, zaman ve dilimlerini ifade edebilme öğrenilir. Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
6 Taşıtlar, trafik ve renklerin nasıl ifade edileceği öğrenilir. Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
7 Okul ve eğitim,ısıtma araçları ve yakacakların nasıl ifade edileceği öğrenilir. Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
8 Ara Sınav
9 Giyecek ve takılar, yiyecek ve içeceklerin nasıl ifade edileceği öğrenilir. Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
10 Ev ve ev eşyaları, meslekler, müzik ve müzik aletlerinin nasıl ifade edileceği öğrenilir. Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
11 El takımları ve makineler,bitkiler ve hayvanların nasıl ifade edileceği öğrenilir. Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
12 Spor ve spor kulüpleri, yönler, hava ve coğrafi terimler öğrenilir. Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
13 İsimler ve deyimler öğrenilir. Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
14 Türkiyenin illeri ve ülkeler öğrenilir. Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
15 Şarkılar öğrenilir. Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Türk İşaret Dili Sözlüğü,MEB
2 Murat Atila,Konuşan Eller,Temel İşaret Dili
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 10 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 5 5
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60