|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NAŞİT İĞCİ (nasitigci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, moleküler evrim kapsamında gen oluşum stratejilerinin ve gen ve protein evriminin öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Evrim ve moleküler evrim kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Genlerin ve proteinlerin evrimini açıklayabilir. |
PÇ-11 Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Polimorfizm ve filogeni kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-7 Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-11 Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Evrim ve moleküler evrim kavramları, sınıflandırma, filogeni, polimorfizm, DNA ve protein düzeyinde çeşitlilik, doğal seleksiyon, genlerin ve proteinlerin evrimi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Evrim ve Moleküler evrim kavramları | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
2 | Moleküler saatler ve gen ağaçları | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
3 | Moleküler filogeni | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
4 | Kalıtsal çeşitliliğin kökeni | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
5 | Karyotip değişimleri | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
6 | Genetik çeşitlilik, polimorfizm, proteinlerdeki çeşitlilik, DNA düzeyindeki çeşitlilik | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
7 | Doğal seçilim, Doğal seçilimin genetik kuramı | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Genlerin ve proteinlerin evrimi | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
10 | Genom çeşitliliği ve evrimi | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
11 | Tekrarlanan diziler ve hareketli genetik elemanlar | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
12 | Yeni genlerin ortaya çıkışı | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
13 | Gen ailelerinde filogenetik ve uyumsal çeşitlenme | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
14 | Moleküler evrimin sağlık, tarım, doğal kaynaklar ve çevre alanlarına katkıları | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
15 | Ders tekrarı | Anlatma yöntemi, Soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Page R., D.M. Holmes,E.C. Holmes. Molecular Evolution: A Phylogenetic Approach, Wiley-Blackwell Publishing Ltd, 1998. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, ders notları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |