|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÜMİT KUMBIÇAK (umitkumbicak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, kök hücreler ve bu hücrelerin tipleri, izolasyonları, klinik uygulamaları ve kök hücre biyolojisi çalışmaları hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kök hücre tiplerini bilebilir. |
PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kök hücre izolasyonunu ve uygulamalarını açıklayabilir. |
PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kök hücre biyolojisindeki güncel konularını bilebilir. |
PÇ-10 Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek PÇ-11 Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kök hücrenin tanımı, kök hücre tipleri, kök hücre izolasyonu ve uygulamaları, kök hücre biyolojisinde güncel konular, gen terapisi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kök hücre biyolojisi ve kök hücre tipleri | Anlatma yöntemi, Soru ve cevap |
2 | Embriyonik kök hücrelerin tanımlanması ve kullanım alanları | Anlatma yöntemi, Soru ve cevap |
3 | Embriyonik ve erişkin kök hücreler arasındaki benzerlik ve farklılıkların tanımlanması | Anlatma yöntemi, Soru ve cevap |
4 | Kök hücre fonksiyonunun düzenlenmesi | Anlatma yöntemi, Soru ve cevap |
5 | Mezenşimal kök hücrelerin karakterizasyonu için kullanılan moleküler hedefler | Anlatma yöntemi, Soru ve cevap |
6 | Kök hücre izolasyonu ve klinik uygulamalar | Anlatma yöntemi, Soru ve cevap |
7 | Klinik doku mühendisliğinde kök hücre biyolojisi uygulamaları | Anlatma yöntemi, Soru ve cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kök hücreler ve gen terapisi | Anlatma yöntemi, Soru ve cevap |
10 | Dünyada kök hücre uygulamaları, etik ve yasal uygulamaların tartışılması | Anlatma yöntemi, Soru ve cevap |
11 | Kök hücre biyolojisinde güncel konular | Anlatma yöntemi, Soru ve cevap |
12 | Kök hücre biyolojisinde güncel konular | Anlatma yöntemi, Soru ve cevap |
13 | Bağ dokunun kök hücre kaynağı olarak kullanımı | Anlatma yöntemi, Soru ve cevap |
14 | Kök hücre biyolojisinde gelecek hedefler ve çalışma alanları | Anlatma yöntemi, Soru ve cevap |
15 | Ders tekrarı | Anlatma yöntemi, Soru ve cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Essentials of stem cell biology, Robert Lanza et al. (2nd edition) Academic press. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, ders sunuları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |