|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET KAYA (akaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ZARİFE ZARARSIZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin temel hedefi, fiziksel uygulamalarda gerekli olacak temel matematik alt yapısını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel matematiksel işlemleri kavrama becerisine sahip olur |
PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-17 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve bilimsel verilerden geçerli bilimsel sonuçlara ulaşabilme yeteneğine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | limit ve süreksizlik kavramlarını açıklayabilir |
PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türev ve uygulamaları ile ilgili kavramları açıklayabilir. |
PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma PÇ-16 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ön bilgiler. Küme kavramı ve kümelerle işlemler. Reel sayılar ve özellikleri. Fonksiyonlar. Limit. Süreklilik. Türev ve uygulamaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sayılar | Anlatma yöntemi, Problem Çözme yöntemi, Soru cevap |
2 | Eşitsizlikler | Anlatma yöntemi, Problem Çözme yöntemi, Soru cevap |
3 | Fonksiyonlar | Anlatma yöntemi, Problem Çözme yöntemi, Soru cevap |
4 | Fonksiyonlar | Anlatma yöntemi, Problem Çözme yöntemi, Soru cevap |
5 | Limit | Anlatma yöntemi, Problem Çözme yöntemi, Soru cevap |
6 | Limit | Anlatma yöntemi, Problem Çözme yöntemi, Soru cevap |
7 | Süreksizlik | Anlatma yöntemi, Problem Çözme yöntemi, Soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türev | Anlatma yöntemi, Problem Çözme yöntemi, Soru cevap |
10 | Türev | Anlatma yöntemi, Problem Çözme yöntemi, Soru cevap |
11 | Üstel fonksiyonlar | Anlatma yöntemi, Problem Çözme yöntemi, Soru cevap |
12 | Logaritmik fonksiyonlar | Anlatma yöntemi, Problem Çözme yöntemi, Soru cevap |
13 | Türevin uygulamaları | Anlatma yöntemi, Problem Çözme yöntemi, Soru cevap |
14 | Türevin uygulamaları | Anlatma yöntemi, Problem Çözme yöntemi, Soru cevap |
15 | Türevin uygulamaları | Anlatma yöntemi, Problem Çözme yöntemi, Soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Balcı M., Genel Matematik 1, Palme Yayınevi, Ankara, 2016. | |
2 | Kamali M., Kadıoğlu E., Genel Matematik, Erzurum, 2005. | |
3 | Süray S., Umumi Matematik, Cilt 1, Çağlayan Kitabevi, İstanbul, 1974. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 13 | 26 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |