Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / YBD101 - ULUSLARARASI İLİŞKİLER

Kodu: YBD101 Adı: YABANCI DİL-I Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ULUSLARARASI İLİŞKİLER
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SERKAN COŞKUN (serkancoskun@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
TUĞBA KAPLAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
temel dil becerisini başlangıç seviyesinden orta-öncesi seviyeye kadar kazandırmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Temel düzeyde İngilizce gramer yapılarını kullanabilir. PÇ-5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir.
PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Dil becerisini temel düzeyde kullanabilir. PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir.
PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Geçmişini ve çevresinde olup biteni basit şekilde ifade eder. PÇ-5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir.
PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-4 kendisi ve çevresi hakkındaki basit kelimeleri ve tamlamaları anlayabilir PÇ-5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-5 güncel problemlerle ilgili makaleleri ve raporları okuyabilir. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-6 Belirli bir konu üzerinde görüş açıklayabilir. PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İngilizce dilbilgisi, okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerileri, günlük dil kullanımı.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Olmak fiili, sahiplik bildiren sıfatlar, sahip olmak/gitmek/yaşamak/hoşlanmak fiilleri, sahiplik bildiren 's, kişisel bilgiler, sıfatlar, zıt sıfatlar, aile. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
2 Olmak fiili, sahiplik bildiren sıfatlar, sahip olmak/gitmek/yaşamak/hoşlanmak fiilleri, sahiplik bildiren 's, kişisel bilgiler, sıfatlar, zıt sıfatlar, aile. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
3 Olmak fiili, sahiplik bildiren sıfatlar, sahip olmak/gitmek/yaşamak/hoşlanmak fiilleri, sahiplik bildiren 's, kişisel bilgiler, sıfatlar, zıt sıfatlar, aile. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
4 Olmak fiili, sahiplik bildiren sıfatlar, sahip olmak/gitmek/yaşamak/hoşlanmak fiilleri, sahiplik bildiren 's, kişisel bilgiler, sıfatlar, zıt sıfatlar, aile. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
5 Geniş zaman "3. tekil kişi zamiri", soru cümleleri ve olumsuz cümleler, gelmek/çalışmak/kazanmak/gitmek/oynamak fiilleri, meslekler Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
6 Geniş zaman "3. tekil kişi zamiri", soru cümleleri ve olumsuz cümleler, gelmek/çalışmak/kazanmak/gitmek/oynamak fiilleri, meslekler Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
7 Geniş zaman "3. tekil kişi zamiri", soru cümleleri ve olumsuz cümleler, gelmek/çalışmak/kazanmak/gitmek/oynamak fiilleri, meslekler Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
8 Ara Sınav
9 Geniş zaman "1. ve 2. tekil ve çoğul şahıs zamirleri", sıklık bildiren zarflar, "pişirmek/yemek/bitirmek/şarkı söylemek/kalmak" fiilleri, boş zaman etkinlikleri. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
10 Geniş zaman "1. ve 2. tekil ve çoğul şahıs zamirleri", sıklık bildiren zarflar, "pişirmek/yemek/bitirmek/şarkı söylemek/kalmak" fiilleri, boş zaman etkinlikleri. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
11 Geniş zaman "1. ve 2. tekil ve çoğul şahıs zamirleri", sıklık bildiren zarflar, "pişirmek/yemek/bitirmek/şarkı söylemek/kalmak" fiilleri, boş zaman etkinlikleri. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
12 Geniş zaman "1. ve 2. tekil ve çoğul şahıs zamirleri", sıklık bildiren zarflar, "pişirmek/yemek/bitirmek/şarkı söylemek/kalmak" fiilleri, boş zaman etkinlikleri. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
13 biraz/birkaç/hiç/birçok, bu/şu/bunlar/şunlar, evdeki eşyalar, sokaktaki nesneler, odalar, iyi ve kötü anlamı veren sıfatlar, zarf+sıfat. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
14 biraz/birkaç/hiç/birçok, bu/şu/bunlar/şunlar, evdeki eşyalar, sokaktaki nesneler, odalar, iyi ve kötü anlamı veren sıfatlar, zarf+sıfat. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
15 biraz/birkaç/hiç/birçok, bu/şu/bunlar/şunlar, evdeki eşyalar, sokaktaki nesneler, odalar, iyi ve kötü anlamı veren sıfatlar, zarf+sıfat. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Soars, L., Soars, J., & Hancock, P. (2019). Headway Elementary: Student’s Book. (5th Edition). Oxford: Oxford University Press.
2 Soars, L., Soars, J., & Hancock, P. (2019). Headway Elementary: Online Practice Code. Oxford: Oxford University Press.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı ve benzeri yazılı kaynaklar, internet.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 24
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 8 1 16
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 7 7
Final Sınavı 1 1 1
Vize için çevirim içi çalışma 2 8 16
Final için çevirim içi çalışma 2 8 16
Toplam İş Yükü 90