|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SERKAN COŞKUN (serkancoskun@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TUĞBA KAPLAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| temel dil becerisini başlangıç seviyesinden orta-öncesi seviyeye kadar kazandırmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Temel düzeyde İngilizce gramer yapılarını kullanabilir. |
PÇ-5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Dil becerisini temel düzeyde kullanabilir. |
PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Geçmişini ve çevresinde olup biteni basit şekilde ifade eder. |
PÇ-5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-4 | kendisi ve çevresi hakkındaki basit kelimeleri ve tamlamaları anlayabilir |
PÇ-5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-5 | güncel problemlerle ilgili makaleleri ve raporları okuyabilir. |
PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-6 | Belirli bir konu üzerinde görüş açıklayabilir. |
PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| İngilizce dilbilgisi, okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerileri, günlük dil kullanımı. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Olmak fiili, sahiplik bildiren sıfatlar, sahip olmak/gitmek/yaşamak/hoşlanmak fiilleri, sahiplik bildiren 's, kişisel bilgiler, sıfatlar, zıt sıfatlar, aile. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
| 2 | Olmak fiili, sahiplik bildiren sıfatlar, sahip olmak/gitmek/yaşamak/hoşlanmak fiilleri, sahiplik bildiren 's, kişisel bilgiler, sıfatlar, zıt sıfatlar, aile. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
| 3 | Olmak fiili, sahiplik bildiren sıfatlar, sahip olmak/gitmek/yaşamak/hoşlanmak fiilleri, sahiplik bildiren 's, kişisel bilgiler, sıfatlar, zıt sıfatlar, aile. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
| 4 | Olmak fiili, sahiplik bildiren sıfatlar, sahip olmak/gitmek/yaşamak/hoşlanmak fiilleri, sahiplik bildiren 's, kişisel bilgiler, sıfatlar, zıt sıfatlar, aile. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
| 5 | Geniş zaman "3. tekil kişi zamiri", soru cümleleri ve olumsuz cümleler, gelmek/çalışmak/kazanmak/gitmek/oynamak fiilleri, meslekler | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
| 6 | Geniş zaman "3. tekil kişi zamiri", soru cümleleri ve olumsuz cümleler, gelmek/çalışmak/kazanmak/gitmek/oynamak fiilleri, meslekler | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
| 7 | Geniş zaman "3. tekil kişi zamiri", soru cümleleri ve olumsuz cümleler, gelmek/çalışmak/kazanmak/gitmek/oynamak fiilleri, meslekler | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Geniş zaman "1. ve 2. tekil ve çoğul şahıs zamirleri", sıklık bildiren zarflar, "pişirmek/yemek/bitirmek/şarkı söylemek/kalmak" fiilleri, boş zaman etkinlikleri. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
| 10 | Geniş zaman "1. ve 2. tekil ve çoğul şahıs zamirleri", sıklık bildiren zarflar, "pişirmek/yemek/bitirmek/şarkı söylemek/kalmak" fiilleri, boş zaman etkinlikleri. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
| 11 | Geniş zaman "1. ve 2. tekil ve çoğul şahıs zamirleri", sıklık bildiren zarflar, "pişirmek/yemek/bitirmek/şarkı söylemek/kalmak" fiilleri, boş zaman etkinlikleri. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
| 12 | Geniş zaman "1. ve 2. tekil ve çoğul şahıs zamirleri", sıklık bildiren zarflar, "pişirmek/yemek/bitirmek/şarkı söylemek/kalmak" fiilleri, boş zaman etkinlikleri. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
| 13 | biraz/birkaç/hiç/birçok, bu/şu/bunlar/şunlar, evdeki eşyalar, sokaktaki nesneler, odalar, iyi ve kötü anlamı veren sıfatlar, zarf+sıfat. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
| 14 | biraz/birkaç/hiç/birçok, bu/şu/bunlar/şunlar, evdeki eşyalar, sokaktaki nesneler, odalar, iyi ve kötü anlamı veren sıfatlar, zarf+sıfat. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
| 15 | biraz/birkaç/hiç/birçok, bu/şu/bunlar/şunlar, evdeki eşyalar, sokaktaki nesneler, odalar, iyi ve kötü anlamı veren sıfatlar, zarf+sıfat. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Soars, L., Soars, J., & Hancock, P. (2019). Headway Elementary: Student’s Book. (5th Edition). Oxford: Oxford University Press. | |
| 2 | Soars, L., Soars, J., & Hancock, P. (2019). Headway Elementary: Online Practice Code. Oxford: Oxford University Press. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı ve benzeri yazılı kaynaklar, internet. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 24 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 8 | 1 | 16 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Vize için çevirim içi çalışma | 2 | 8 | 16 |
| Final için çevirim içi çalışma | 2 | 8 | 16 |
| Toplam İş Yükü | 90 | ||