|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KÜRŞAT İLHAN (kursat@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Ofis programlarını öğrenmek | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Ofis programlarını kullanabilir. |
PÇ-8 Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-18 Karar alma ve uygulamadaki yönetsel sürecin zaman ve kaynak açısından daha etkin kullanımında bilişim teknolojilerini maksimum düzeyde kullanır ve yeni gelişen teknolojilere uyum sağlama becerisi kazanır, |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Bilgisayarı oluşturan donanım unsurları ve işlevlerini açıklayabilir. |
PÇ-8 Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-18 Karar alma ve uygulamadaki yönetsel sürecin zaman ve kaynak açısından daha etkin kullanımında bilişim teknolojilerini maksimum düzeyde kullanır ve yeni gelişen teknolojilere uyum sağlama becerisi kazanır, |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | İnterneti haberleşme ve araştırma amacıyla kullanabilir. |
PÇ-8 Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir. PÇ-18 Karar alma ve uygulamadaki yönetsel sürecin zaman ve kaynak açısından daha etkin kullanımında bilişim teknolojilerini maksimum düzeyde kullanır ve yeni gelişen teknolojilere uyum sağlama becerisi kazanır, |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bilgisayarın yapısı v e birimleri, Windows 10 işletim sistemindeki temel öğeler ve işlemler, temel klavye becerileri, MS Word uygulamasını kullanma. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Genel bilgiler, bilgisayarın çalışma prensibi ve donanım bilgileri, Giriş-Çıkış ve depolama birimleri, kapasite ölçü birimleri ve dönüşümleri, hız ölçü birimleri ve dönüşümleri. | Anlatma Yöntemi,Örnek Olay Yöntemi,Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 2 | CPU, HDD, RAM, ROM, BIOS, Ekran kartı, DVD, Harici bellekler, Genişleme Yuvaları | Anlatma Yöntemi,Örnek Olay Yöntemi,Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 3 | Yazılım, işletim sistemi ve programlar, İşletim sistemi. kurulumu, Windows masaüstü, görev çubuğu, başlat menüsü, kişiselleştirme, temel bilgiler, Aero özellikleri | Anlatma Yöntemi,Örnek Olay Yöntemi,Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 4 | Dosya, klasör ve disk kavramları, disk formatlama, disk yönetimi, gizli dosyalar, read only dosyalar,sıkıştırılmış klasörler. | Anlatma Yöntemi,Örnek Olay Yöntemi,Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 5 | Genel kısayol tuşları, Geri dönüşüm kutusu ve özellikleri, kitaplıklar, kısayol oluşturma, yapışkan notlar, ekran alıntısı aracı | Anlatma Yöntemi,Örnek Olay Yöntemi,Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 6 | Bilgisayarı kapatma seçenekleri, kullanıcı hesapları, Parola sıfırlama diski oluşturma, Network ayarları, DVD yazma, | Anlatma Yöntemi,Örnek Olay Yöntemi,Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 7 | klavye dili değiştirme, Görüntüleme dili değiştirme, disk birleştirme,Ready boost, bitlocker, sistem geri yükleme, Önceki sürümler, | Anlatma Yöntemi,Örnek Olay Yöntemi,Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kelime işleme programına giriş, belge uygulamaları, (metin yazma, yeni, aç, kaydet, yazdır) | Anlatma Yöntemi,Örnek Olay Yöntemi,Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 10 | Metin düzenleme (kes/kopyala/yapıştır/geri al), Yazıtipi ve Paragraf özellikleri. | Anlatma Yöntemi,Örnek Olay Yöntemi,Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 11 | Belgeye Tablo ekleme ve tablo uygulamaları, Belgeye Resim ekleme ve resim uygulamaları | Anlatma Yöntemi,Örnek Olay Yöntemi,Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 12 | Metin dosyasının diğer ayarları | Anlatma Yöntemi,Örnek Olay Yöntemi,Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 13 | Ön/son not, içindekiler, referanslar oluşturulması, ek biçimlendirmeler | Anlatma Yöntemi,Örnek Olay Yöntemi,Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 14 | Sayfa üstbilgi/altbilgi ekleme, sayfa numaraları ekleme. İçindekiler, dizin, şekil, tablo listesi oluşturma. Dil denetimleri, | Anlatma Yöntemi,Örnek Olay Yöntemi,Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 15 | Ek doküman tiplerinin tanıtılması; pdf, rar, djvu, … | Anlatma Yöntemi,Örnek Olay Yöntemi,Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | • Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı, İsmail Özkaya, Data Yayınları, İstanbul, 2013. | |
| 2 | • Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı, Ömer Bağcı, İsmail Sarı, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 0. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kaynak kitap, benzeri yazılı kaynaklar ve internet | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 4 | 12 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||