|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | RUHİ ERDEM ÇELEBİ (recelebi@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Temel dil becerisini başlangıç seviyesinden orta-öncesi seviyeye kadar kazandırmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Temel düzeyde İngilizce gramer yapılarını kullanabilir. |
PÇ-5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Dil becerisini temel düzeyde kullanabilir. |
PÇ-5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Basit ve rutin konularda iletişim kurabilir. |
PÇ-5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Basit ve rutin konularda iletişim kurabilir. |
PÇ-5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| İngilizce dilbilgisi, okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerileri, akademik tartışma ve yazma. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Bir konuda yeterli olduğunu bildirme, zarflar, was/were/could/was born yapıları, bileşik kelimeler, edatlar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
| 2 | Bir konuda yeterli olduğunu bildirme, zarflar, was/were/could/was born yapıları, bileşik kelimeler, edatlar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
| 3 | Bir konuda yeterli olduğunu bildirme, zarflar, was/were/could/was born yapıları, bileşik kelimeler, edatlar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
| 4 | Bir konuda yeterli olduğunu bildirme, zarflar, was/were/could/was born yapıları, bileşik kelimeler, edatlar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
| 5 | Geçmiş zaman 1 düzenli ve düzensiz fiiller, zaman ifadeleri, hisleri anlatma, nesneleri tarif etme | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
| 6 | Geçmiş zaman 1 düzenli ve düzensiz fiiller, zaman ifadeleri, hisleri anlatma, nesneleri tarif etme | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
| 7 | Geçmiş zaman 1 düzenli ve düzensiz fiiller, zaman ifadeleri, hisleri anlatma, nesneleri tarif etme | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Geçmiş zaman 2 soru ve olumsuz cümleler, zarflar, özel günler | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
| 10 | Geçmiş zaman 2 soru ve olumsuz cümleler, zarflar, özel günler | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
| 11 | Geçmiş zaman 2 soru ve olumsuz cümleler, zarflar, özel günler | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
| 12 | Geçmiş zaman 2 soru ve olumsuz cümleler, zarflar, özel günler | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
| 13 | Sayılabilen ve sayılamayan kelimeler, severim/isterim ifadeleri, biraz/hiç ifadeleri, ne kadar ifadesi, yiyecek ve içecekler, doğramak/kızartmek/kaynatmak/karıştırmak fiilleri, gündelik ihtiyaçlar, alışveriş, kibar ifadeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
| 14 | Sayılabilen ve sayılamayan kelimeler, severim/isterim ifadeleri, biraz/hiç ifadeleri, ne kadar ifadesi, yiyecek ve içecekler, doğramak/kızartmek/kaynatmak/karıştırmak fiilleri, gündelik ihtiyaçlar, alışveriş, kibar ifadeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
| 15 | Sayılabilen ve sayılamayan kelimeler, severim/isterim ifadeleri, biraz/hiç ifadeleri, ne kadar ifadesi, yiyecek ve içecekler, doğramak/kızartmek/kaynatmak/karıştırmak fiilleri, gündelik ihtiyaçlar, alışveriş, kibar ifadeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Headway Elementary 4th Edition Student's Book ve Headway Elementary 4th Edition Workbook. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı ve benzeri yazılı kaynaklar, internet. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 4 | 12 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 6 | 18 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 7 | 42 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||