|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | RUHİ ERDEM ÇELEBİ (recelebi@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Temel dil becerisini başlangıç seviyesinden orta-öncesi seviyeye kadar kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel düzeyde İngilizce gramer yapılarını kullanabilir. |
PÇ-5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Dil becerisini temel düzeyde kullanabilir. |
PÇ-5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Basit ve rutin konularda iletişim kurabilir. |
PÇ-5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Basit ve rutin konularda iletişim kurabilir. |
PÇ-5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İngilizce dilbilgisi, okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerileri, akademik tartışma ve yazma. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bir konuda yeterli olduğunu bildirme, zarflar, was/were/could/was born yapıları, bileşik kelimeler, edatlar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
2 | Bir konuda yeterli olduğunu bildirme, zarflar, was/were/could/was born yapıları, bileşik kelimeler, edatlar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
3 | Bir konuda yeterli olduğunu bildirme, zarflar, was/were/could/was born yapıları, bileşik kelimeler, edatlar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
4 | Bir konuda yeterli olduğunu bildirme, zarflar, was/were/could/was born yapıları, bileşik kelimeler, edatlar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
5 | Geçmiş zaman 1 düzenli ve düzensiz fiiller, zaman ifadeleri, hisleri anlatma, nesneleri tarif etme | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
6 | Geçmiş zaman 1 düzenli ve düzensiz fiiller, zaman ifadeleri, hisleri anlatma, nesneleri tarif etme | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
7 | Geçmiş zaman 1 düzenli ve düzensiz fiiller, zaman ifadeleri, hisleri anlatma, nesneleri tarif etme | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Geçmiş zaman 2 soru ve olumsuz cümleler, zarflar, özel günler | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
10 | Geçmiş zaman 2 soru ve olumsuz cümleler, zarflar, özel günler | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
11 | Geçmiş zaman 2 soru ve olumsuz cümleler, zarflar, özel günler | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
12 | Geçmiş zaman 2 soru ve olumsuz cümleler, zarflar, özel günler | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
13 | Sayılabilen ve sayılamayan kelimeler, severim/isterim ifadeleri, biraz/hiç ifadeleri, ne kadar ifadesi, yiyecek ve içecekler, doğramak/kızartmek/kaynatmak/karıştırmak fiilleri, gündelik ihtiyaçlar, alışveriş, kibar ifadeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
14 | Sayılabilen ve sayılamayan kelimeler, severim/isterim ifadeleri, biraz/hiç ifadeleri, ne kadar ifadesi, yiyecek ve içecekler, doğramak/kızartmek/kaynatmak/karıştırmak fiilleri, gündelik ihtiyaçlar, alışveriş, kibar ifadeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
15 | Sayılabilen ve sayılamayan kelimeler, severim/isterim ifadeleri, biraz/hiç ifadeleri, ne kadar ifadesi, yiyecek ve içecekler, doğramak/kızartmek/kaynatmak/karıştırmak fiilleri, gündelik ihtiyaçlar, alışveriş, kibar ifadeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Headway Elementary 4th Edition Student's Book ve Headway Elementary 4th Edition Workbook. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı ve benzeri yazılı kaynaklar, internet. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 4 | 12 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 6 | 18 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 7 | 42 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |