|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ABDULLAH ÖZDAĞ (abdullahozdag@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ABDULLAH ÖZDAĞ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Siyasi tarihin ilk dönemlerinden 20. yüzyıl sonuna kadar geçen süreçte meydana gelen gelişmeleri neden ve sonuçlarıyla birlikte açıklamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel kavramlar üzerine yorum yapılabilir. |
PÇ-1 Sosyal Bilimlerde temel araştırma yöntemleri ve ilkeleri konusunda, bağımsız araştırma yürütebilecek düzeyde bilgilere sahiptir. PÇ-2 Küreselleşme ve kültürlerarası iletişim, insan hakları, sosyal adalet ve farklılıklara saygı konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir. PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Güncel siyasal olayları analiz etmek |
PÇ-1 Sosyal Bilimlerde temel araştırma yöntemleri ve ilkeleri konusunda, bağımsız araştırma yürütebilecek düzeyde bilgilere sahiptir. PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Güncel olayları tarihsel olaylarla karşılaştırmak |
PÇ-9 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. PÇ-10 Uluslararası İlişkiler alanında, analiz yapabilecek düzeyde temel kavramsal ve kuramsal çerçeveye hâkimdir. PÇ-11 Uluslararası İlişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenme sürecini yönlendirebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tarihsel bakışla günümüz olaylarının arka planı, değerlendirilmesi ve etkileri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 20. yüzyılın genel özellikleri Siyasi tarih I dersindeki konuların kısa özeti | Yüz yüze, sözel anlatım |
2 | I. Dünya savaşına giden süreç, savaşın nedenleri, savaş öncesi dönemde dünyanın genel durumu | Yüz yüze, sözel anlatım |
3 | I. dünya savaşının başlaması savaşın tarafları, süreci ve yıkımları savaşın sona ermesi | Yüz yüze, sözel anlatım |
4 | Wilson ve Lenin, Savaş sonrası düzenlemeler ve barış antlaşmaları Antlaşmaların zayıf yönleri | Yüz yüze, sözel anlatım |
5 | Manda sistemi Türk bağımsızlık savaşı ve benzer örnekleri Avrupa, ABD, Japonya, Çin ve Rusyanın Savaş sonrası durumu | Yüz yüze, sözel anlatım |
6 | Komünizm, Faşizm ve Nazizm ve Kapitalizmin durumu ve 29 Ekonomik krizi, Almanyada Hitlerin iktidara gelişi ve diğer iki savaş arası dönemdeki krizler | Yüz yüze, sözel anlatım |
7 | II. dünya savaşına giden süreç savaşın nedenleri, Birincisi ile benzerlikleri ve farklılıkları, ABtı dışı dünyanın II. Dünya savaşı öncesi durumu | Yüz yüze, sözel anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Savaş sırasındaki Konferans ve Anlaşmalar, Savaşın sona ermesi ve BMnin kuruluşu | Yüz yüze, sözel anlatım |
10 | Savaş sonu düzenlemeleri soğuk savaşın başlaması SSCBnin yayılması ve çevrelenmesi NATO ve Varşova paktı | Yüz yüze, sözel anlatım |
11 | Kore savaşı, Vietnam savaşı, Arap-İsrail savaşları ve diğer soğuk savaş dönemi savaşları ve krizleri | Yüz yüze, sözel anlatım |
12 | soğuk savaş döneminde silahlanma nükleer silahlar silahsızlanma ve uzay yarışı | Yüz yüze, sözel anlatım |
13 | soğuk savaşın sona ermesi yeni Rusya Amerika yüzyılı ve tarihin sonu tartışmaları, | Yüz yüze, sözel anlatım |
14 | soğuk savaş sonrası krizler 11 eylül olayları İnsan hakları ve demokrasi gündemi BMnin meşriuyeti sorunu | Yüz yüze, sözel anlatım |
15 | Genel Değerlendirme | Yüz yüze, sözel anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Rıfat Uçarol, Siyasi Tarih, Der Yayınları, İstanbul, 2015 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı,Projeksiyon,Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 10 | 40 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 10 | 40 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 151 |