|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KÜRŞAT İLHAN (kursat@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilere ofis uygulama programları MS Excel ve MS Powerpoint programlarını ileri seviyede kullanabilme becerisi kazandırmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | MS Excel uygulama programında oluşturduğu çalışma kitabında ileri seviyede formüller oluşturabilir, bu formülleri istediği gibi düzenleyebilir, sıralama ve filtreleme yapabilir, veri işlemleri yaparak grafiklerle çalışabilir. |
PÇ-8 Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-18 Karar alma ve uygulamadaki yönetsel sürecin zaman ve kaynak açısından daha etkin kullanımında bilişim teknolojilerini maksimum düzeyde kullanır ve yeni gelişen teknolojilere uyum sağlama becerisi kazanır, |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Internet kütüphanesini ve veri tabanını daha etkin kullanabilir. |
PÇ-8 Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-18 Karar alma ve uygulamadaki yönetsel sürecin zaman ve kaynak açısından daha etkin kullanımında bilişim teknolojilerini maksimum düzeyde kullanır ve yeni gelişen teknolojilere uyum sağlama becerisi kazanır, |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | MS Powerpoint uygulama programında kendine sunum hazırlayabilir, bu sunuma multimedya araçları ve grafik ekleyebilir, slaytlarını istediği gibi sıralayarak slayt geçişlerinde animasyon ve özel efekt uygulayabilir. |
PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-17 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır. PÇ-18 Karar alma ve uygulamadaki yönetsel sürecin zaman ve kaynak açısından daha etkin kullanımında bilişim teknolojilerini maksimum düzeyde kullanır ve yeni gelişen teknolojilere uyum sağlama becerisi kazanır, |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Temel bilgisayar bilgileri, Microsoft Excel, Microsoft Powerpoint kullanımı. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Bulut Teknolojileri hakkında bilgi | Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
| 2 | Ofis uygulamalarının bulut teknolojileri ile birlikte kullanımı ve örnek uygulamalar | Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
| 3 | Microsoft online ofis uygulamalarının tanıtımı ve onedrive, googledrive gibi bulut depolama teknolojilerinin kullanımı | Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
| 4 | PowerPoint'i Tanımak, Yeni Sunu Oluşturmak, Metin ile Çalışmak, Grafik ile Çalışmak. | Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
| 5 | Tablo ve Grafikler ile Çalışmak, Şekil Çizmek, Özel Temalar ve Hızlı Stiller Oluşturmak. Slayt geçişleri uygulamak. Slayt temaları kullanmak. | Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
| 6 | Animasyon hazırlama | Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
| 7 | Multimedya ile Çalışmak, Geçişler ve Animasyonlar uygulamak, Sununuzu Sunmak, sunuyu paketleme | Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | MS Excel -Çalışma Sayfasının Düzenlenmesi ve Belgelerin Yazdırılması, Formül Kullanımı Ve Alan Mantığı, hücre, çalışma sayfası, çalışma kitabı. Excel kısayol tuşları vs. Temel hesaplama yöntemleri. Aritmetik işlem önceliği. | Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
| 10 | MS Excel -Mantıksal Karşılaştırmalar, mantıksal Fonksiyonlar (ve, yada, değil, doğru, eğer, çokeğersay vs.) | Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
| 11 | MS Excel -Fonksiyonlar(Aritmetiksel, istatiksel, tarih, metin fonksiyonları) | Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
| 12 | MS Excel -Veriler ile çalışmak, Veri İşlemleri Ve Ara Toplamlar, Hücre başvurları(mutlak, göreceli). Başka sayfa yada kitaplardaki hücrelere başvuruda bulunma. | Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
| 13 | MS Excel -Verilerin Aranması Ve Filtrelenmesi, Form Yapısında Veri Girişi, Girilen verilerin doğrulanması(Veri doğrulama). Pivot table | Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
| 14 | MS Excel -Hedef Arama, Grafiklerle Çalışma, Grafik İşlemleri | Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
| 15 | MS Excel -Yeni Çalışma Sayfaları, Sayfalar Arası Veri Ve Bilgi Aktarımı | Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | • Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı, İsmail Özkaya, Data Yayınları, İstanbul, 2013. | |
| 2 | • Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı, Ömer Bağcı, İsmail Sarı, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 0 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kaynak kitap, benzeri yazılı kaynaklar ve internet | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 7 | 35 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 4 | 12 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||