|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SERDAR ÇAKMAK (serdarcakmak@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İLHAN ARAS, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, Uluslararası İlişkiler bilim dalında oluşturulan çeşitli kuramsal yaklaşımları incelemek ve öğrencilerimizin uluslararası ilişkiler çalışmalarında gündeme gelen konuları farklı kuramsal perspektiflerden inceleme yeteneklerini geliştirmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Teorinin ve teorik çalışmaların amacını ve neden önemli olduklarını açıklayabilir |
PÇ-1 Sosyal Bilimlerde temel araştırma yöntemleri ve ilkeleri konusunda, bağımsız araştırma yürütebilecek düzeyde bilgilere sahiptir. PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Uluslararası İlişkiler disiplininde önde gelen teorik yaklaşımların temel varsayımlarını, önemli sorunsallarını, epistemolojik, ontolojik ve metodolojik temellerini ve belirledikleri sorunsallara ilişkin cevaplarını/çözümlerini örnekler ile açıklayabilir |
PÇ-1 Sosyal Bilimlerde temel araştırma yöntemleri ve ilkeleri konusunda, bağımsız araştırma yürütebilecek düzeyde bilgilere sahiptir. PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Tartışılan teorik yaklaşımlar çerçevesinde uluslararası ilişkilerin geleceği ve oluşmakta olan trendler üzerine yorum yapabilir |
PÇ-11 Uluslararası İlişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenme sürecini yönlendirebilir. PÇ-12 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Uluslararası İlişkiler Teorileri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş: Teori ve Pratik Etkileşimi Üzerine | Sözlü Anlatım |
| 2 | Uluslararası İlişkilerde Pratik: İlk Çağlardan 20. Yüzyıla | Sözlü Anlatım |
| 3 | Uluslararası İlişkilerde Pratik: İlk Çağlardan 20. Yüzyıla | Sözlü Anlatım |
| 4 | Realizm I | Sözlü Anlatım |
| 5 | Realizm II | Sözlü Anlatım |
| 6 | İdealizm / Liberalizm I | Sözlü Anlatım |
| 7 | İdealizm / Liberalizm II | Sözlü Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İngiliz Okulu Kuramı I | Sözlü Anlatım |
| 10 | İngiliz Okulu Kuramı II | Sözlü Anlatım |
| 11 | Sosyal İnşacılık I | Sözlü Anlatım |
| 12 | Sosyal İnşacılık II | Sözlü Anlatım |
| 13 | Marksizm ve Eleştirel Teori I | Sözlü Anlatım |
| 14 | Marksizm ve Eleştirel Teori II | Sözlü Anlatım |
| 15 | Genel Tekrar ve Tartışma | Sözlü Anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Paul R. Viotti ve M.V Kauppi, Uluslararası İlişkiler Teorisi, Nobel, Ankara, 2016 | |
| 2 | Tayyar Arı ve Elif Toprak (Ed.), Uluslararası İlişkiler Kuramları I, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2018. | |
| 3 | Tayyar Arı ve Elif Toprak (Ed.), Uluslararası İlişkiler Kuramları II, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2019. | |
| 4 | A .Balcı ve Ş.Kardaş (Ed.), Uluslararası İlişkilere Giriş, Küre Yayınları, İstanbul, 2020 (10. Baskı). | |
| 5 | Atila Eralp (Ed.), Devlet, Sistem ve Kimlik, İletişim Yayınları, İstanbul, 2013 (14. Baskı). | |
| 6 | Ramazan Gözen (Der.), Uluslararası İlişkiler Teorileri, İletişim Yayınevi, İstanbul, 2014. | |
| 7 | Ersel Aydınlı, Erol Kurubaş, Haluk Özdemir, Yöntem, Kuram, Komplo, Küre Yayınları, İstanbul, 2015. | |
| 8 | S. Burchill, A. Linklater,R. Devetak, J Donnelly, T. Nardin, M. Patterson , C. Reus-Smit, J. True., Uluslararası İlişkiler Teorileri, Küre Yayınları, İstanbul, 2013 | |
| 9 | Tim Dunne, M.Kurki, S Smith, Uluslararası İlişkiler Teorileri: Disiplin ve Çeşitlilik, Sakarya Üniversitesi Kültür Yayınları, Sakarya, 2016. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 8 | 16 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||