|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ABDULLAH ÖZDAĞ (abdullahozdag@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilerin okudukları İngilizce makaleleri anlama, özetleme, yorumlama ve sunum yoluyla bir grup dinleyici sunma becerilerini geliştirmek ve İngilizce sunum deneyimi kazanmalarını sağlamak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Akademik makaleleri İngilizce dilinde inceleyebilmek |
PÇ-5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | İngilizce dilinde mesleki yazı yazabilmek, okuyabilmek, inceleyebilmek |
PÇ-5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Hem konuşma hem de yazı dilinde mesleki terminolojiyi kullanmak |
PÇ-5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | İnsanlar ve uluslararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. |
PÇ-5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Disiplinin ünlü isimlerinin eserlerine odaklanarak uluslararası ilişkiler kavramlarını İngilizce kullanmak ve düşünmek. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Derse giriş | Anlatma, Düzey Geliştirme, Beceri Geliştirme |
| 2 | Reading, Understanding, vocabulary and idioms-1: League of Nations | Anlatma, Düzey Geliştirme, Beceri Geliştirme |
| 3 | Listening and Expression | Anlatma, Düzey Geliştirme, Beceri Geliştirme |
| 4 | Vocabulary Workshop-1 | Anlatma, Düzey Geliştirme, Beceri Geliştirme |
| 5 | Vocabulary Workshop-2 | Anlatma, Düzey Geliştirme, Beceri Geliştirme |
| 6 | Speaking-1: Short Conversations | Anlatma, Düzey Geliştirme, Beceri Geliştirme |
| 7 | Speaking-2: Short Conversations | Anlatma, Düzey Geliştirme, Beceri Geliştirme |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Güncel Makale Çevirisi -1 | Anlatma, Düzey Geliştirme, Beceri Geliştirme |
| 10 | Güncel Makale Çevirisi -2 | Anlatma, Düzey Geliştirme, Beceri Geliştirme |
| 11 | Translation-1 : International current issues | Anlatma, Düzey Geliştirme, Beceri Geliştirme |
| 12 | Translations-2: International current issues | Anlatma, Düzey Geliştirme, Beceri Geliştirme |
| 13 | Diplomatik Yazışma Örnekleri | Anlatma, Düzey Geliştirme, Beceri Geliştirme |
| 14 | Güncel Makale Çevirisi-3 | Anlatma, Düzey Geliştirme, Beceri Geliştirme |
| 15 | Güncel Makale Çevirisi-4 | Anlatma, Düzey Geliştirme, Beceri Geliştirme |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | • The Globalization of World Politics: An Introduction to International Relations, J. Baylis, S. Smith, P. Owens, OUP Oxford, 6 edition, 2013. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı ve benzeri yazılı kaynaklar, internet. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||