|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERDAR ÇAKMAK (serdarcakmak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ABDULLAH ÖZDAĞ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türkiyenin siyasal yapısını kavranması ve yorumlanması |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk siyasal hayatını açıklayabilir |
PÇ-9 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. PÇ-16 Türkiye ve Dünya tarihinin yanı sıra kültür ve coğrafya hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türkiye siyasetindeki değişen kimlikleri analiz edebilir. |
PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir. PÇ-9 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türk siyasetindeki gelişmeler ile Türk dış politikasındaki gelişmeler arasında bağlantı kurabilir. |
PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir. PÇ-9 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşundan günümüze kadarki Türk siyasal hayatının değerlendirilmesi, seçimler, parti politikaları, hükümetler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma, dersin önemi, kapsam ve kaynaklarının değerlendirlmesi | anlatım |
2 | Osmanlı siyasi hayatının referansları | anlatım |
3 | Osmanlının kendi referanslarının yerine arayışlara başlaması: batılılaşma dönemi | anlatım |
4 | tanzimat ve sonrasında Osmanlı siyasi hayatı | anlatım |
5 | II. Abdülhamit dönemi, Jön Türkler, İttihat dönemi | anlatım |
6 | Modern Türkiyenin inşası sırasında ve sonrasındaki durum: Atatürk Dönemi | anlatım |
7 | İsmet İnönü dönemi, tek parti dönemi | anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çok partili döneme geçiş | anlatım |
10 | 1960-1980 dönemi Türk siyasi hayatı | anlatım |
11 | 12 Eylül 1980 askeri darbesi ve 12 Eylül düzeni | anlatım |
12 | 1980 Sonrası Siyasal ve iktisadi gelişmeler | anlatım |
13 | 1980 Sonrası Siyasal, iktisadi ve toplumsal gelişmeler | anlatım |
14 | Soğuk savaş sonrası Türkiyenin siysal yapısı: koalisyonlar dönemi ve ekonomik krizler | anlatım |
15 | Genel Değerlendirme | anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ali Yaşar Sarıbay, Ersin Kalaycıoğlu (2014), Türk Siyasal Hayatı, Sentez Yayıncılık. | |
2 | Sina Akşin (1997), Türkiye Tarihi 4: Çağdaş Türkiye 1908-1980, Sina Akşin (Ed.), 4. Cilt, 7. Basım, Cem Yayınevi. | |
3 | Feroz Ahmad (2019), Bir Kimlik Peşinde Türkiye, 6. Baskı, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. | |
4 | Sina Akşin (2017), Jön Türkler ve İttihat ve Terakki, 8.Baskı, İmge. | |
5 | Niyazi Berkes (2012), Türkiye’de Çağdaşlaşma, 18. Baskı, YKY Yayınları. | |
6 | Sina Akşin (2020), Kısa Türkiye Tarihi, 27. Baskı, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |