|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | BANKACILIK VE FİNANS | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ANIL BÖLÜKOĞLU (anil.bolukoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğrencilere mikro iktisadın temel konularını daha detaylı tanıtmak , tüketici ve firma davranışlarını, temel piyasaların tüketici ve toplum ferahı açısından sonuçlarını anlamalarını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Ekonomistlerin kıtlık kavramıyla ne ifade etmek istediklerini açıklayabilir. |
PÇ-15 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahip olur. PÇ-16 Bir ekonomideki karar birimlerinin, tüketicilerin ve firmaların, nasıl karar aldıkları ve piyasada birbirlerini nasıl etkilediklerini analiz edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahip olur. PÇ-17 Bireyler, piyasalar ve ülkeler arasındaki ekonomik ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Arz ve talebi belirleyen unsurları tanımlayabilir. |
PÇ-15 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahip olur. PÇ-16 Bir ekonomideki karar birimlerinin, tüketicilerin ve firmaların, nasıl karar aldıkları ve piyasada birbirlerini nasıl etkilediklerini analiz edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahip olur. PÇ-17 Bireyler, piyasalar ve ülkeler arasındaki ekonomik ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Fırsat maliyeti, elastikiyet, ekonomik kâr ve marjinal analiz gibi temel ekonomi kavramlarıyla ilgili bilgileri uygulayabilme. |
PÇ-15 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahip olur. PÇ-16 Bir ekonomideki karar birimlerinin, tüketicilerin ve firmaların, nasıl karar aldıkları ve piyasada birbirlerini nasıl etkilediklerini analiz edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahip olur. PÇ-17 Bireyler, piyasalar ve ülkeler arasındaki ekonomik ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Arz ve Talep,Arz ve Talep Esneklikleri,Fiyat- Hasıla- Piyasa Dengesi,Piyasaya Müdahale,Tüketici Zevk ve Tercihleri,Tüketici Davranışları ve Bireysel Talep,Üretim Teorisi,Maliyet Teorisi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş | Sözlü, grafiksel ve matematiksel anlatım |
| 2 | Piyasa Dengesi | Sözlü, grafiksel ve matematiksel anlatım |
| 3 | Esneklik | Sözlü, grafiksel ve matematiksel anlatım |
| 4 | Ekonomik Etkinlik ve Devletin Rolü | Sözlü, grafiksel ve matematiksel anlatım |
| 5 | Tüketim Kuramı | Sözlü, grafiksel ve matematiksel anlatım |
| 6 | Üretim Kuramı | Sözlü, grafiksel ve matematiksel anlatım |
| 7 | Üretim Giderleri | Sözlü, grafiksel ve matematiksel anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Tam Rekabet | Sözlü, grafiksel ve matematiksel anlatım |
| 10 | Tekel | Sözlü, grafiksel ve matematiksel anlatım |
| 11 | Tekelci Rekabet | Sözlü, grafiksel ve matematiksel anlatım |
| 12 | Oligopol | Sözlü, grafiksel ve matematiksel anlatım |
| 13 | Faktör Piyasaları | Sözlü, grafiksel ve matematiksel anlatım |
| 14 | Piyasa Aksaklıkları | Sözlü, grafiksel ve matematiksel anlatım |
| 15 | Gelir Dağılımı | Sözlü, grafiksel ve matematiksel anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Yalta, A. Yasemin, and Abdullah Talha Yalta. "Modern Mikroekonomiye Giriş." (2019). | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 5 | 5 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 100 | ||