|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BANKACILIK VE FİNANS | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KÜRŞAT İLHAN (kursat@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Adobe Photoshop ile web nesnelerini biçimlendirme, Adobe Photoshop ile resim işleme, Öğrencilerin web sayfası tasarımını öğrenmeleri, |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | MS Powerpoint uygulama programında kendine sunum hazırlayabilir, bu sunuma multimedya araçları ve grafik ekleyebilir, slaytlarını istediği gibi sıralayarak slayt geçişlerinde animasyon ve özel efekt uygulayabilir. |
PÇ-2 Finansın çeşitli alanlarındaki (bankacılık, dış ticaret, factoring, leasing işlemleri, finansal piyasa ve borsa işlemleri, risk yönetimi, kredi yönetimi, işletme finansmanı vb.) temel kavramlarını anlar ve anlatabilir. PÇ-6 Finansal / bankacılık ürün ve hizmetler ile bu ürün ve hizmetlerin pazarlaması hakkında gerekli bilgiye sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Internet kütüphanesini ve veri tabanını daha etkin kullanabilir. |
PÇ-6 Finansal / bankacılık ürün ve hizmetler ile bu ürün ve hizmetlerin pazarlaması hakkında gerekli bilgiye sahip olur. PÇ-12 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar. PÇ-14 Para, banka ve finansal sistemin temel öğeleri ve bu öğelerin işleyişlerini yorumlama becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | MS Excel uygulama programında oluşturduğu çalışma kitabında ileri seviyede formüller oluşturabilir, bu formülleri istediği gibi düzenleyebilir, sıralama ve filtreleme yapabilir, veri işlemleri yaparak grafiklerle çalışabilir. |
PÇ-10 İşletme yönetimi, stratejik yönetim, insan kaynakları yönetimi, örgütsel davranış, girişimcilik ve etik konusundaki süreçler, teoriler ve kavramları açıklayabilme ve analiz edebilme becerisine sahip olur. PÇ-11 Organizasyonlardaki insan ve insan davranışı ile algı, tutum ve kişilik gibi konuların yanı sıra son yıllarda örgütsel davranış alanında ortaya çıkan yeni kavram teknik ve uygulamalara ilişkin ileri düzeyde akademik bilgi ve birikime sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Grafik tasarımı yapabilir. |
PÇ-17 Bireyler, piyasalar ve ülkeler arasındaki ekonomik ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahip olur. PÇ-19 Bilişim teknolojileri başta olmak üzere analitik düşünme gibi işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Adobe Photoshop CS3, Dreamweaver ile web tasarımı | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bulut Teknolojileri hakkında bilgi | Bireysel çalışma yöntemi |
2 | Ofis uygulamalarının bulut teknolojileri ile birlikte kullanımı ve örnek uygulamalar | Düzey Geliştirme Çalışması |
3 | Microsoft online ofis uygulamalarının tanıtımı ve onedrive, googledrive gibi bulut depolama teknolojilerinin kullanımı | Düzey Geliştirme Çalışması |
4 | PowerPoint'i Tanımak, Yeni Sunu Oluşturmak, Metin ile Çalışmak, Grafik ile Çalışmak. | Düzey Geliştirme Çalışması |
5 | Tablo ve Grafikler ile Çalışmak, Şekil Çizmek, Özel Temalar ve Hızlı Stiller Oluşturmak. Slayt geçişleri uygulamak. Slayt temaları kullanmak. | Örnek Olay Yöntemi |
6 | Animasyon hazırlama | Örnek Olay Yöntemi |
7 | Multimedya ile Çalışmak, Geçişler ve Animasyonlar uygulamak, Sununuzu Sunmak, sunuyu paketleme | Düzey Geliştirme Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | MS Excel -Çalışma Sayfasının Düzenlenmesi ve Belgelerin Yazdırılması, Formül Kullanımı Ve Alan Mantığı, hücre, çalışma sayfası, çalışma kitabı. Excel kısayol tuşları vs. Temel hesaplama yöntemleri. Aritmetik işlem önceliği. | Anlatma yöntemi |
10 | MS Excel -Mantıksal Karşılaştırmalar, mantıksal Fonksiyonlar (ve, yada, değil, doğru, eğer, çokeğersay vs.) | Anlatma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması |
11 | MS Excel -Fonksiyonlar(Aritmetiksel, istatiksel, tarih, metin fonksiyonları) | Anlatma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması |
12 | MS Excel -Veriler ile çalışmak, Veri İşlemleri Ve Ara Toplamlar, Hücre başvurları(mutlak, göreceli). Başka sayfa yada kitaplardaki hücrelere başvuruda bulunma. | Anlatma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması |
13 | MS Excel -Verilerin Aranması Ve Filtrelenmesi, Form Yapısında Veri Girişi, Girilen verilerin doğrulanması(Veri doğrulama). Pivot table | Bireysel çalışma yöntemi |
14 | MS Excel -Hedef Arama, Grafiklerle Çalışma, Grafik İşlemleri | Örnek Olay Yöntemi |
15 | MS Excel -Yeni Çalışma Sayfaları, Sayfalar Arası Veri Ve Bilgi Aktarım | Bireysel çalışma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yrd.Doç.Dr.İbrahim Halil Sugözü, Temel Bilgi Teknolojileri | |
2 | Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı, İsmail Özkaya, Data Yayınları, İstanbul, 2013. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 4 | 12 |
c) Performans Ödevi | 2 | 12 | 24 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 124 |