|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | İLHAN GÜLLÜ (igullu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MURAT DEMİREL, İLHAN ARAS, SERDAR ÇAKMAK, ABDULLAH ÖZDAĞ, DERYA SÜRMELİOĞLU PARLAR, CEREN GÜRSELER, ALİ FUAT BİROL, UMUT YUKARUÇ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| sosyal bilimlerde araştırma yapabilme yeteneğinin kazandırılması | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sosyal bilimlerde araştırma yapabilir |
PÇ-1 Sosyal Bilimlerde temel araştırma yöntemleri ve ilkeleri konusunda, bağımsız araştırma yürütebilecek düzeyde bilgilere sahiptir. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Bilimsel yöntem ve özellikleri öğrenebilir. |
PÇ-1 Sosyal Bilimlerde temel araştırma yöntemleri ve ilkeleri konusunda, bağımsız araştırma yürütebilecek düzeyde bilgilere sahiptir. PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Bilimsel etik, yazım ve dili öğrenebilir. |
PÇ-1 Sosyal Bilimlerde temel araştırma yöntemleri ve ilkeleri konusunda, bağımsız araştırma yürütebilecek düzeyde bilgilere sahiptir. PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Lisans eğitimini tamamlayabilmesi için tüm öğrencilerin danışmanının gözetiminde alanda ilgisini çeken bir konuda tez yazması gerekmektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Temel Kavram ve İlkeler | anlatma bireysel çalışma yöntemi |
| 2 | Bilimsel Yöntem- Özellikleri | anlatma bireysel çalışma yöntemi |
| 3 | Bilimsel Etik- Bilimsel Yazım ve Dil | anlatma bireysel çalışma yöntemi |
| 4 | Yazma Süreci:Hazırlık Aşaması | anlatma bireysel çalışma yöntemi |
| 5 | Yazma Süreci: Kaynak Gösterme | anlatma bireysel çalışma yöntemi |
| 6 | Yazma Süreci: Tezin Bölümleri | anlatma bireysel çalışma yöntemi |
| 7 | Yazma Süreci: Tezin Bölümleri | anlatma bireysel çalışma yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yazma Süreci: Tezin Bölümleri | anlatma bireysel çalışma yöntemi |
| 10 | Yazma Süreci: Tezin Bölümleri | anlatma bireysel çalışma yöntemi |
| 11 | Yazma Süreci: Tezin Bölümleri | anlatma bireysel çalışma yöntemi |
| 12 | Yazma Süreci: Tezin Bölümleri | anlatma bireysel çalışma yöntemi |
| 13 | Yazma Süreci: Tezin Bölümleri | anlatma bireysel çalışma yöntemi |
| 14 | Yazma Süreci: Tezin Bölümleri-1.Bölüm sonuçlandrma | anlatma bireysel çalışma yöntemi |
| 15 | Yazma Süreci: Tezin Bölümleri-1.Bölüm sonuçlandrma | anlatma bireysel çalışma yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | • Bilim Felsefesi, Doğan Özlem, NOTOS, İstanbul, 2010. | |
| 2 | • Bilimsel Araştırma, Halil Seyidoğlu, Güzem Can, İstanbul, 2003. | |
| 3 | • Nicel ve Nitel Araştırma Teknikleri, Elif Kuş, Anı Yayıncılık, Ankara, 2009. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| • Bilim Felsefesi, Doğan Özlem, NOTOS, İstanbul, 2010. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 16 | 1 | 100 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 11 | 33 |
| c) Performans Ödevi | 4 | 4 | 16 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
| Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||