|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CEREN GÜRSELER (cerengurseler@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
CEREN GÜRSELER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bilimsel çalışma tekniklerinin ve bilimsel çalışma yazım kurallarının öğretilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilimsel çalışma nasıl hazırlanır |
PÇ-1 Sosyal Bilimlerde temel araştırma yöntemleri ve ilkeleri konusunda, bağımsız araştırma yürütebilecek düzeyde bilgilere sahiptir. PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. PÇ-11 Uluslararası İlişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenme sürecini yönlendirebilir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Bilimsel araştırma nasıl yapılır |
PÇ-1 Sosyal Bilimlerde temel araştırma yöntemleri ve ilkeleri konusunda, bağımsız araştırma yürütebilecek düzeyde bilgilere sahiptir. PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. PÇ-11 Uluslararası İlişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenme sürecini yönlendirebilir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Sunum hazırlamak |
PÇ-1 Sosyal Bilimlerde temel araştırma yöntemleri ve ilkeleri konusunda, bağımsız araştırma yürütebilecek düzeyde bilgilere sahiptir. PÇ-2 Küreselleşme ve kültürlerarası iletişim, insan hakları, sosyal adalet ve farklılıklara saygı konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir. PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir. PÇ-10 Uluslararası İlişkiler alanında, analiz yapabilecek düzeyde temel kavramsal ve kuramsal çerçeveye hâkimdir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Nesnel ve bilimsel çalışmada dikkat edilmesi gerek hususların öğretilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş Amerikan İç Siyasetinden Seçme Konualr: Federalizm, Sivil Haklar, Barack Obama | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Uluslararası Müdahale I: Irak | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Uluslararası Müdahale II: Suriye ve Libya | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Self Determinasyon ve Örnekleri I: Kosova, Kuzey Kosova, Doğu Ukrayna | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Self Determinasyon ve Örnekleri II: Kuzey Irak, Katalunya, İskoçya | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Kıbrıs Sorunu ve Uluslararası Hukuk I | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Kıbrıs Sorunu ve Uluslararası Hukuk II | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Filistin-İsrail Sorunu I: Tarihsel Unsurlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | Filistin-İsrail Sorunu II: Filistin Otoritesi, Hamas, Barış Planları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Terörizm ve Uluslararası İlişkiler I | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | Terörizm ve Uluslararası İlişkiler II | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | ABD Dış Politikasından Seçme Konular I: Bush ve Obama Dönemleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | ABD Dış Politikasından Seçme Konular II. Trump Dönemi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | SSCB ve Putin Rusyası Dış Politikası Genel Değerlendirme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Şener Büyüköztürk, Bilimsel Araştırma Yöntemleri | |
2 | Kemal Kurtuluş, Araştırma Yöntemleri | |
3 | Claude Julien, Amerikan İmparatorluğu | |
4 | Erdoğan Teziç, Murat Sarıca, Özer Eskiyurt, Kıbrıs Sorunu | |
5 | Fatma Taşdemir ve Adem Özer, Uluslararası Hukuk Perspektifinden Self-Determinasyon ve Ayrılma | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 11 | 33 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 4 | 4 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |