|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERDAR ÇAKMAK (serdarcakmak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ABDULLAH ÖZDAĞ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Uluslararası ilşkileri tarihsel olarak anlamak ve yorumlamak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Alanla ilgili temel kavramları açıklayabilir |
PÇ-1 Sosyal Bilimlerde temel araştırma yöntemleri ve ilkeleri konusunda, bağımsız araştırma yürütebilecek düzeyde bilgilere sahiptir. PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Soğuk Savaş sonrası uluslararası sistem ve sistemdeki güç dengesi faktörünü öğrenebilir |
PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çok kutuplu bir dünyanın şekillenme belirtilerini açıklayabilir. |
PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. PÇ-10 Uluslararası İlişkiler alanında, analiz yapabilecek düzeyde temel kavramsal ve kuramsal çerçeveye hâkimdir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Neoliberalizm, 11 Eylül saldırıları, Afganistan ve Irak Savaşları, küresel ısınma, Arap Baharı, Ukrayna, Libya ve Suriye iç savaşı, uluslararası terör, göç ve mülteci sorunu. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Uluslararası Sistemin Evrimi | anlatım |
2 | Soğuk Savaş Dönemi I | anlatım |
3 | Soğuk Savaş Dönemi II | anlatım |
4 | Uluslararası Toplumun Evrimi ve 1900-1999 arası Döenmin Temel Dinamikleri | anlatım |
5 | Uluslararası Siyasetten Dünya Siyasetine - Küreselleşme ve Etkileri | anlatım |
6 | Soğuk Savaşın Sonu ve Küresel Çağ: Yükselen Güçler ve Küresel Düzen Tartışmaları | anlatım |
7 | Soğuk Savaş ve Sonrası: Genel Tekrar | anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uluslararası İlişkilerde Bölgeselcilik: Soğuk Savaş Sonrası Dönemin Analizi | anlatım |
10 | Milliyetçilik ve Uluslararası Sisteme Etkileri: Soğuk Savaş Sonrası Dönemin Analizi | anlatım |
11 | Nükleer Silahların Yayılımı: Soğuk Savaş Sonrası Dönemin Analizi | anlatım |
12 | Terörizm ve Küreselleşme: Soğuk Savaş Sonrası Dönemin Analizi | anlatım |
13 | İnsan Güvenliği/İnsan Hakları ve İnsani Müdahale: : Soğuk Savaş Sonrası Dönemin Analizi | anlatım |
14 | Küresel Ticaret - Finans / Yoksulluk/Açlık ve Kalkınma: Soğuk Savaş Sonrası Dönemin Analizi | anlatım |
15 | Küreselleşme ve Soğuk Savaş Sonrası Düzen | anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • Küresel Siyaset, Andrew Heywood, (Çev. Nasuh Uslu ve Haluk Özdemir) Adres Yayınları, Ankara, 2013. | |
2 | John Baylis, Steve Smith, Patricia Owens, Küreselleşen Dünya Siyaseti, Küre Yayınları, İstanbul, 2020. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |