|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | İLHAN ARAS (ilhanaras@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İLHAN ARAS, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, Amerikan tarihi, ABD dış politikasının tarihsel evrimi, ABD siyasal sistemi, dış politikanın yapımında etkili olan aktörler ve ABD dış politikasındaki süreklilik ve değişim hakkında tartışmalar yapmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | ABD dış politikasındaki değişimleri açıklayabilir. |
PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-10 Uluslararası İlişkiler alanında, analiz yapabilecek düzeyde temel kavramsal ve kuramsal çerçeveye hâkimdir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | ABD dış politika yapımını teorik olarak değerlendirebilir. |
PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. PÇ-9 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | ABD dış politikasındaki güncel gelişmeleri ve yeni eğilimleri açıklayabilir. |
PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. PÇ-11 Uluslararası İlişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenme sürecini yönlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| ABD tarihi, ABD Dış politikasının içsel ve dışsal dinamikleri, Başkanlarının Doktrinleri, güncel ABD dış politika sorunları | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | ABD Dış Politikasına Genel Bakış | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 2 | ABD'nin Kuruluşu ve Yayılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 3 | 1. ve 2. Dünya Savaşı Dönemleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 4 | Soğuk Savaş Dönemi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 5 | Soğuk Savaş Sonrası Dönem | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 6 | 11 Eylül Sonrası Gelişmeler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 7 | ABD Dış Politikasında Kamuoyu ve Basın | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | ABD Dış Politikasında Sivil Toplum ve Baskı Grupları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 10 | ABD Dış Politikasının Kültürel Temelleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 11 | ABD Dış Politikasının İlkeleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 12 | Türkiye-ABD İlişkileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 13 | Bush-Obama Dönemleri ABD Dış Politikası | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 14 | Trump Dönemleri ABD Dış Politikası | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 15 | Genel Değerlendirme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ramazan Gözen (Ed.), Amerikan Dış Politikası, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2018. | |
| 2 | Demet GÜNTAY UÇAR & Burak Samih GÜLBOY (2024). 2001-2020 Yılları Arasında ABD’nin Güç Unsurlarının Değişimi ve Bu Değişimin Uluslararası Sistemin Yapısına Etkileri. Güvenlik Stratejileri Dergisi, 20(49), 331-354. | |
| 3 | Hüsamettin İnaç, Betül Yazıcı (2021). "Soğuk Savaş, Bölgesel Sorunlar ve Türkiye-ABD İlişkileri". UPA Strategic Affairs, Cilt: 2 Sayı: 1, 29-46 | |
| 4 | A. Ü. Erkan, (2010). Amerika Birleşik Devletleri ve Sovyetler Birliği Arasındaki Soğuk Savaş Yıllarında Amerikan Dış Politikası. Celal Bayar Üniversitesi SBE, 8(1), 183-194. | |
| 5 | Gökhan Oğuz, (2019). Amerikan Dış Politikasında Trump Dönemi ve Amerikan İstisnacılığı Anlatısının Sonu. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (Ek Sayı), ss. 109-124. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 151 | ||