Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / BF 216 - BANKACILIK VE FİNANS

Kodu: BF 216 Adı: FİNANSAL HİZMETLER PAZARLAMASI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BANKACILIK VE FİNANS
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı CEYLAN BOZPOLAT (cakdogan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Pazarlamanın tanımı, hizmet pazarlaması kavramı, banka hizmetlerinin pazarlama özellikleri hakkında bilgi vermek bu dersin temel amacıdır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Hizmet pazarlaması konusunda temel kavramları bilebilir. PÇ-6 Finansal / bankacılık ürün ve hizmetler ile bu ürün ve hizmetlerin pazarlaması hakkında gerekli bilgiye sahip olur.
PÇ-12 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Bankacılık ve sigortacılık hizmetlerinin temel özelliklerini bilebilir. PÇ-6 Finansal / bankacılık ürün ve hizmetler ile bu ürün ve hizmetlerin pazarlaması hakkında gerekli bilgiye sahip olur.
PÇ-12 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Hizmet kalitesini etkileyen faktörleri öğrenebilir. PÇ-6 Finansal / bankacılık ürün ve hizmetler ile bu ürün ve hizmetlerin pazarlaması hakkında gerekli bilgiye sahip olur.
PÇ-12 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Banka ve sigorta hizmetlerinin fiyatlandırılması yapabilir PÇ-6 Finansal / bankacılık ürün ve hizmetler ile bu ürün ve hizmetlerin pazarlaması hakkında gerekli bilgiye sahip olur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
pazarlama, hizmet pazarlaması, bankacılık ve sigortacılıkta pazarlama, bankacılık ve sigortacılık hizmetlerinin temel özellikler, hizmet kalitesini etkileyen faktörler, Banka ve sigorta hizmetlerinin fiyatlandırılması, hizmetlerinin dağıtımı, tutundurma, müşteri tipleri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlama Tanımları, Hizmet pazarlaması, Bankacılık ve Sigortacılıkta pazarlama, Anlatma Yöntemi,Örnek Olay Yöntemi
2 Bankacılık ve Sigortacılıkta Ürün Kavramı, Banka ve sigorta Hizmetleri, Bankacılık ve Sigortacılıkta Hizmet Karması ve Stratejileri, Bankacılıkta Pazar bölümlendirme Anlatma Yöntemi,Örnek Olay Yöntemi
3 Bankacılık ve Sigortacılıkta hizmet kalitesi, Hizmette kalite sorunu ve denetlenmesi, Anlatma Yöntemi,Örnek Olay Yöntemi
4 Bankacılıkta hizmet kalitesi, Hizmette kalite sorunu ve denetlenmesi, Bankacılıkta Toplam Kalite Yönetimi Anlatma Yöntemi,Örnek Olay Yöntemi
5 Bankalarda şube performans ölçümü ve performansın değerlendirilmesi Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi
6 Acentelerde performans ölçümü ve performansın değerlendirilmesi Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi
7 Bankacılık hizmetlerinde fiyatlama Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Sigortacılık hizmetlerinde fiyatlama Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi
10 Bankacılık ve Sigortacılık Hizmetlerinde dağıtım Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi
11 Bankacılık ve Sigortacılık Hizmetlerinde tutundurma Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi
12 Bankacılık ve Sigortacılık Hizmetlerinde tutundurma Anlatma Yöntemi,Örnek Olay Yöntemi
13 Bankacılıkta ve Sigortacılıkta Reklâm Anlatma Yöntemi,Örnek Olay Yöntemi
14 Kişisel satış ve satışı özendirme, halkla ilişkiler, İç müşteriler Anlatma Yöntemi,Örnek Olay Yöntemi
15 Kişisel satış ve satışı özendirme, halkla ilişkiler, İç müşteriler Anlatma Yöntemi,Örnek Olay Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 • Bankacılık ve Sigortacılıkta Pazarlama, Ömer Faruk Güven, Aziz Öztürk, Beta Yayınları, 2014
2 • Günümüz Bankacılığında Banka Hizmet Pazarlaması, Mete SEZGİN, A. Aslan ŞENDOĞDU, Literatürk, 2012
3 • Hizmet Pazarlaması ve Yönetimi, Erdoğan KOÇ, Seçkin Yayınevi, 2015
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon ve Kitap

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 7 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 8 24
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 5 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 6 30
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 132