| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Hizmet pazarlaması konusunda temel kavramları bilebilir. |
PÇ-6 Finansal / bankacılık ürün ve hizmetler ile bu ürün ve hizmetlerin pazarlaması hakkında gerekli bilgiye sahip olur. PÇ-12 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Bankacılık ve sigortacılık hizmetlerinin temel özelliklerini bilebilir. |
PÇ-6 Finansal / bankacılık ürün ve hizmetler ile bu ürün ve hizmetlerin pazarlaması hakkında gerekli bilgiye sahip olur. PÇ-12 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Hizmet kalitesini etkileyen faktörleri öğrenebilir. |
PÇ-6 Finansal / bankacılık ürün ve hizmetler ile bu ürün ve hizmetlerin pazarlaması hakkında gerekli bilgiye sahip olur. PÇ-12 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 |
Banka ve sigorta hizmetlerinin fiyatlandırılması yapabilir |
PÇ-6 Finansal / bankacılık ürün ve hizmetler ile bu ürün ve hizmetlerin pazarlaması hakkında gerekli bilgiye sahip olur.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| pazarlama, hizmet pazarlaması, bankacılık ve sigortacılıkta
pazarlama, bankacılık ve sigortacılık hizmetlerinin temel özellikler, hizmet kalitesini etkileyen faktörler, Banka ve sigorta hizmetlerinin fiyatlandırılması, hizmetlerinin dağıtımı, tutundurma, müşteri tipleri
|
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Pazarlama Tanımları, Hizmet pazarlaması, Bankacılık ve Sigortacılıkta
pazarlama,
|
Anlatma Yöntemi,Örnek Olay Yöntemi |
| 2 |
Bankacılık ve Sigortacılıkta Ürün Kavramı, Banka ve sigorta Hizmetleri,
Bankacılık ve Sigortacılıkta Hizmet Karması ve Stratejileri, Bankacılıkta
Pazar bölümlendirme |
Anlatma Yöntemi,Örnek Olay Yöntemi |
| 3 |
Bankacılık ve Sigortacılıkta hizmet kalitesi, Hizmette kalite sorunu ve
denetlenmesi, |
Anlatma Yöntemi,Örnek Olay Yöntemi |
| 4 |
Bankacılıkta hizmet kalitesi, Hizmette kalite sorunu ve denetlenmesi,
Bankacılıkta Toplam Kalite Yönetimi |
Anlatma Yöntemi,Örnek Olay Yöntemi |
| 5 |
Bankalarda şube performans ölçümü ve performansın değerlendirilmesi |
Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi |
| 6 |
Acentelerde performans ölçümü ve performansın değerlendirilmesi
|
Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi |
| 7 |
Bankacılık hizmetlerinde fiyatlama |
Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Sigortacılık hizmetlerinde fiyatlama |
Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi |
| 10 |
Bankacılık ve Sigortacılık Hizmetlerinde dağıtım
|
Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi |
| 11 |
Bankacılık ve Sigortacılık Hizmetlerinde tutundurma |
Anlatma Yöntemi,Tartışma Yöntemi |
| 12 |
Bankacılık ve Sigortacılık Hizmetlerinde tutundurma |
Anlatma Yöntemi,Örnek Olay Yöntemi |
| 13 |
Bankacılıkta ve Sigortacılıkta Reklâm
|
Anlatma Yöntemi,Örnek Olay Yöntemi |
| 14 |
Kişisel satış ve satışı özendirme, halkla ilişkiler, İç müşteriler |
Anlatma Yöntemi,Örnek Olay Yöntemi |
| 15 |
Kişisel satış ve satışı özendirme, halkla ilişkiler, İç müşteriler |
Anlatma Yöntemi,Örnek Olay Yöntemi |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
• Bankacılık ve Sigortacılıkta Pazarlama, Ömer Faruk Güven, Aziz Öztürk, Beta Yayınları, 2014 |
| 2 |
• Günümüz Bankacılığında Banka Hizmet Pazarlaması, Mete SEZGİN, A. Aslan ŞENDOĞDU, Literatürk, 2012 |
| 3 |
• Hizmet Pazarlaması ve Yönetimi, Erdoğan KOÇ, Seçkin Yayınevi, 2015 |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Projeksiyon ve Kitap |