|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ FUAT BİROL (afuatbirol@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
UMUT YUKARUÇ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Devlet kurumu, toplum ve bunların karşılıklı etkileşiminin sonucunda biçimlenen kurumların incelenmesi, yurttaşların siyasal yaşama katılım biçimlerinin değerlendirilmesidir. Ayrıca devlet kurumunu siyaset sosyolojisi yöntem ve bakış açısıyla açıklama, milliyetçiliğin ortaya çıkış ve gelişimini açıklama, yurttaşlık kavramını tarihsel seyri içinde açıklama, siyasal yaşama müdahil olma yolları üzerinde düşünmek de hedeflenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Siyasal yapıları tarihsel gelişimini, toplumsal olgu ve olayları analiz edebilir. |
PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir. PÇ-9 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. PÇ-12 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. PÇ-16 Türkiye ve Dünya tarihinin yanı sıra kültür ve coğrafya hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Toplumsal ve siyasal kurumları çok boyutlu tartışabilir. |
PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türk Siyaset sosyolojisini diğer ülkeler ile karşılaştırabilir. |
PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir. PÇ-9 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Güç, devlet, temsil, katılım, demokratikleşme, eski ve yeni global hareketler ve global networkler; ekonomik, sosyal ve siyasal alanlarda saklı güç mücadeleleri; toplum, yönetim ve siyasal kurumlar arasındaki etkileşimler; devlet, sınıf ve global yapılar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Siyaset sosyolojisi nedir Disiplinlerarasılık tartışmaları. | Sözlü Anlatım |
2 | Modern devletin doğuşu, ulus devlet modelinin gelişimi. | Sözlü Anlatım |
3 | Milliyetçilik | Sözlü Anlatım |
4 | Türkiye de milliyetçilik. | Sözlü Anlatım |
5 | Yurttaşlık. | Sözlü Anlatım |
6 | Siyasal toplumsallaşma. | Sözlü Anlatım |
7 | Yurttaşın siyasete müdahil olma biçimleri. | Sözlü Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Siyasal partiler: örgüt yapısı ve toplumsal ilişki ağları. | Sözlü Anlatım |
10 | Klasik bir katılım biçimi olarak seçimler. | Sözlü Anlatım |
11 | Geleneksel olmayan katılma biçimleri ve toplumsal hareketler. | Sözlü Anlatım |
12 | Günümüzde toplumsal hareketler. | Sözlü Anlatım |
13 | Demokrasi ve iktidar eleştirileri. | Sözlü Anlatım |
14 | Genel Değerlendirme | Soru & Cevap |
15 | Genel Tekrar | Soru & Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Siyasetin Sosyolojisi, Nur Vergin, Doğan Kitap, İstanbul. | |
2 | Siyaset, Sosyoloji ve Toplumsal Teori Anthony Giddens, Metis, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kaynak Kitaplar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 10 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 145 |