|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERDAR ÇAKMAK (serdarcakmak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SERDAR ÇAKMAK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı Balkanların hem bir siyasi coğrafya hem de etnik-kültürel coğrafya olarak dünya siyasetindeki yeri ve önemi konusunda öğrencilere teorik ve pratik olarak değerlendirme becerisini kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Siyasi, etnik ve kültürel bir coğrafya olarak Balkanları tanır. |
PÇ-1 Sosyal Bilimlerde temel araştırma yöntemleri ve ilkeleri konusunda, bağımsız araştırma yürütebilecek düzeyde bilgilere sahiptir. PÇ-12 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Soğuk Savaş sonrası dönemdeki etnik çatışmaların tarihsel nedenlerini bilir. |
PÇ-1 Sosyal Bilimlerde temel araştırma yöntemleri ve ilkeleri konusunda, bağımsız araştırma yürütebilecek düzeyde bilgilere sahiptir. PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-10 Uluslararası İlişkiler alanında, analiz yapabilecek düzeyde temel kavramsal ve kuramsal çerçeveye hâkimdir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Balkanların yeniden yapılanması sırasında karşılaştığı sorunları analiz eder. |
PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Balkanların genel Tarihi, II. Dünya Savaşında Balkanlar Soğuk Savaş dönemi, Türkiyenin Balkan Politikası | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Sözlü Anlatım |
2 | Balkanlar neresidir: tarihsel, kültürel, etnik, toplumsal yapısı | Sözlü Anlatım |
3 | Balkanların genel Tarihi | Sözlü Anlatım |
4 | Osmanlı dönemindeki Balkanlar | Sözlü Anlatım |
5 | Fransız Devrimi sonrasında Balkanlar ve Osmanlıdan kopmalar | Sözlü Anlatım |
6 | I. Dünya savaşı sırasında balkanlar, Savaş sonrası dönem | Sözlü Anlatım |
7 | II. Dünya Savaşında Balkanlar Soğuk Savaş dönemi | Sözlü Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çatışmaların seyri ve uluslararası toplumun tepkisi | Sözlü Anlatım |
10 | Balkanların yeniden inşasındaki zorluklar | Sözlü Anlatım |
11 | Balkanların yeniden inşasında Büyük güçlerin ve uluslararası örgütlerin rolü | Sözlü Anlatım |
12 | ABnin Balkan Politikaları | Sözlü Anlatım |
13 | Yeni bağımsız olan devletler ve Türkiye ile ilişkileri | Sözlü Anlatım |
14 | Türkiyenin Balkan Politikası | Sözlü Anlatım |
15 | Genel Değerlendirme | Sözlü Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Osman Karatay, Balkanlar El Kitabı Cilt 1 | |
2 | Osman Karatay, Balkanlar El Kitabı Cilt 2 | |
3 | Turkish-Balkans Relations The Future Prospects of Cultural Political and Economic Transformations, Muhiddib Mulalic ve diğerleri (Ed.), Tasam Yayınevi, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 11 | 33 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |