|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | İLHAN GÜLLÜ (igullu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı İngilizce dışında bir yabancı dil öğrenmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Temel düzeyde ikinci yabancı dil gramer yapılarını kullanabilir, anlayabilir ve konuşabilir. |
PÇ-5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. PÇ-12 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
| DÖÇ-2 | Sunum ve araştırma yeteneklerini geliştirebilir. |
PÇ-1 Sosyal Bilimlerde temel araştırma yöntemleri ve ilkeleri konusunda, bağımsız araştırma yürütebilecek düzeyde bilgilere sahiptir. PÇ-18 Karar alma ve uygulamadaki yönetsel sürecin zaman ve kaynak açısından daha etkin kullanımında bilişim teknolojilerini maksimum düzeyde kullanır ve yeni gelişen teknolojilere uyum sağlama becerisi kazanır, PÇ-14 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Yabancı dilin günlük kullanımına alışır. |
PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu derste öğrenciler ders müfredatında yer alan yabancı dillerden birini öğrenmeyi tercih edebilirler. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Rus dili ile ilgili genel bilgiler. Kiril alfabesi, onun özellikleri. | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
| 2 | Rusça kelimelerle çalışma, Rusça yazıp okuma alışkanlığını elde etme. Görüşme-vedalaşma sözcükleri. | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
| 3 | Rusçada basit soru cümleleri: Bu ne? Bu kim? Nerede? “Evet”, “Hayır”, “Değildir” anlamlarını veren sözcükler. | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
| 4 | Rusça isimlerin cinsiyeti. Eril ve dişil cins sözcükler. | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
| 5 | Rusça isimlerin cinsiyeti. Nötr cins sözcükler. | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
| 6 | Şahıs zamirleri. | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
| 7 | Rusçada çoğul. Sadece tekilde ve sadece çoğulda kullanılan kelimeler. | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Şahıs zamirleri. Rusçada meslekleri anlatan sözcükler. Rakamlar (1’den 10’a) | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
| 10 | “B”, “Ha” edatı, onların isimlerle kullanımı. | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
| 11 | Rusçada iyelik zamirleri. Sıfatlar, onların isimlerin cinslerine göre çekimi. | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
| 12 | Sıfatlar, onların isimlerin cinslerine göre çekimi (devam). | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
| 13 | Rusçada renkleri bildiren sıfatlar | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
| 14 | Zarflar | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
| 15 | Zarflar. Onların sıfatlardan farkı (devam). | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Çernışov, S.İ. Poyehali! Russkiy yazık dlya vzroslıh. Naçalnıy kurs. SPb: Zlatoust, 2009 | |
| 2 | Miller L.V., Politova L.V., Rıbakova İ.Ya. Jili-bıli… 28 urokov russkogo yazıka dlya naçinayuşih. SPb: Zlatoust, 2003 | |
| 3 | Belikova, L.G.; Şutova, T.A.; Stepanova, S.B. Russkiy yazık. Pervıye Şagi. SPb.: İzdatelskiy dom "MİRS", 2010 | |
| 4 | Antonova V.Ye; Nahabina M.M.; Safronova M.V.; Toltstıh A.A. Doroga v Rossiyu. SPb: Zlatoust, 2010 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kaynak kitaplar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 11 | 33 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 4 | 4 |
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||