|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SİNEM UCA (sinemyildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Uluslararası güvenliğin tanımı, tarihsel evrimi, araçları, boyutları, teorileri ve uluslararası güvenlik politikaları ve güvenliğe ilişkin güncel tartışmalar hakkında bir çerçeve sunmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uluslararası güvenlik konusundaki kavramsal tartışmaları analiz eder |
PÇ-1 Sosyal Bilimlerde temel araştırma yöntemleri ve ilkeleri konusunda, bağımsız araştırma yürütebilecek düzeyde bilgilere sahiptir. PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Uluslararası güvenliğin tarihsel olarak geçirdiği evrimi analiz eder |
PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir. PÇ-12 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Güvenlik konusundaki güncel tartışmaları analiz eder |
PÇ-1 Sosyal Bilimlerde temel araştırma yöntemleri ve ilkeleri konusunda, bağımsız araştırma yürütebilecek düzeyde bilgilere sahiptir. PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
20. yüzyılda güvenlik: Dünya Savaşları, Soğuk Savaş, Güvenlikle ilgili teorik tartışmalar, Soğuk Savaş sonrası yeni güvenlik sorunları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin kapsamı, konuları, kaynakları, yöntemi, yükümlülükleri | Sözlü Anlatım |
2 | Uİ Geleneksel Teorilerinin Güvenlik Konseptine Yaklaşımları | Sözlü Anlatım |
3 | Uİ Alternatif Teorilerinin Güvenlik Konseptine Yaklaşımları | Sözlü Anlatım |
4 | Güvenlikleştirme-Kopenhag Okulu | Sözlü Anlatım |
5 | Askeri Güvenlik | Sözlü Anlatım |
6 | Toplumsal Güvenlik | Sözlü Anlatım |
7 | Ekonomik Güvenlik | Sözlü Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kitle İmha Silahları, Terörizm ve İnsani Müdahale | Sözlü Anlatım |
10 | Uluslararası Halk Sağlığı | Sözlü Anlatım |
11 | Çevre Güvenliği | Sözlü Anlatım |
12 | Enerji Güvenliği | Sözlü Anlatım |
13 | Uluslararası Suçlar | Sözlü Anlatım |
14 | Türkiye’nin Güvenlik Öncelikleri | Sözlü Anlatım |
15 | Genel değerlendirme | Sözlü Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mustafa Aydın vd. (2012). Strateji ve Güvenlik. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. | |
2 | Bilal Karabulut (2015). Güvenlik Küreselleşme Sürecinde Güvenliği Yeniden Düşünmek. İstanbul: Barış Kitap Basım Yayın | |
3 | Hakan Karaaslan & Murat Demirel (2020). Güncel Uluslararası Güvenlik Sorunları. Ankara: Nobel Akademik Yayın. | |
4 | Alan Collins (2017). Çağdaş Güvenlik Çalışmaları. İstanbul: Uluslararası İlişkiler Kütüphanesi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |