|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SİNEM UCA (sinemyildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Uluslararası güvenliğin tanımı, tarihsel evrimi, araçları, boyutları, teorileri ve uluslararası güvenlik politikaları ve güvenliğe ilişkin güncel tartışmalar hakkında bir çerçeve sunmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Uluslararası güvenlik konusundaki kavramsal tartışmaları analiz eder |
PÇ-1 Sosyal Bilimlerde temel araştırma yöntemleri ve ilkeleri konusunda, bağımsız araştırma yürütebilecek düzeyde bilgilere sahiptir. PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Uluslararası güvenliğin tarihsel olarak geçirdiği evrimi analiz eder |
PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir. PÇ-12 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Güvenlik konusundaki güncel tartışmaları analiz eder |
PÇ-1 Sosyal Bilimlerde temel araştırma yöntemleri ve ilkeleri konusunda, bağımsız araştırma yürütebilecek düzeyde bilgilere sahiptir. PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| 20. yüzyılda güvenlik: Dünya Savaşları, Soğuk Savaş, Güvenlikle ilgili teorik tartışmalar, Soğuk Savaş sonrası yeni güvenlik sorunları | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin kapsamı, konuları, kaynakları, yöntemi, yükümlülükleri | Sözlü Anlatım |
| 2 | Uİ Geleneksel Teorilerinin Güvenlik Konseptine Yaklaşımları | Sözlü Anlatım |
| 3 | Uİ Alternatif Teorilerinin Güvenlik Konseptine Yaklaşımları | Sözlü Anlatım |
| 4 | Güvenlikleştirme-Kopenhag Okulu | Sözlü Anlatım |
| 5 | Askeri Güvenlik | Sözlü Anlatım |
| 6 | Toplumsal Güvenlik | Sözlü Anlatım |
| 7 | Ekonomik Güvenlik | Sözlü Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kitle İmha Silahları, Terörizm ve İnsani Müdahale | Sözlü Anlatım |
| 10 | Uluslararası Halk Sağlığı | Sözlü Anlatım |
| 11 | Çevre Güvenliği | Sözlü Anlatım |
| 12 | Enerji Güvenliği | Sözlü Anlatım |
| 13 | Uluslararası Suçlar | Sözlü Anlatım |
| 14 | Türkiye’nin Güvenlik Öncelikleri | Sözlü Anlatım |
| 15 | Genel değerlendirme | Sözlü Anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Mustafa Aydın vd. (2012). Strateji ve Güvenlik. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. | |
| 2 | Bilal Karabulut (2015). Güvenlik Küreselleşme Sürecinde Güvenliği Yeniden Düşünmek. İstanbul: Barış Kitap Basım Yayın | |
| 3 | Hakan Karaaslan & Murat Demirel (2020). Güncel Uluslararası Güvenlik Sorunları. Ankara: Nobel Akademik Yayın. | |
| 4 | Alan Collins (2017). Çağdaş Güvenlik Çalışmaları. İstanbul: Uluslararası İlişkiler Kütüphanesi. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||