Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / ULS415 - ULUSLARARASI İLİŞKİLER

Kodu: ULS415 Adı: ULUSLARARASI PAZARLAMA Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ULUSLARARASI İLİŞKİLER
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SUZAN ÇOBAN (suzan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Uluslar arası pazarlama, uluslar arası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler, uluslararası pazarlara giriş stratejileri, uluslar arası pazarlama karması ve çokuluslu şirketler hakkında bilgi sahibi olmak

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Uluslararası pazarlama ve küresel pazarlama kavramlarını tanımlar. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-18 Karar alma ve uygulamadaki yönetsel sürecin zaman ve kaynak açısından daha etkin kullanımında bilişim teknolojilerini maksimum düzeyde kullanır ve yeni gelişen teknolojilere uyum sağlama becerisi kazanır,
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Uluslararası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörleri örnekler vererek açıklar. PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir.
PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-18 Karar alma ve uygulamadaki yönetsel sürecin zaman ve kaynak açısından daha etkin kullanımında bilişim teknolojilerini maksimum düzeyde kullanır ve yeni gelişen teknolojilere uyum sağlama becerisi kazanır,
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Uluslararası pazarlama stratejilerini öğrenebilir PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir.
PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
uluslararası pazarlama ile ilgili temel kavramlar, uluslar arası pazarlama araştırması, uluslar arası parlamada ürün, fiyatlandırma, dağıtım ve tutundurma, çokuluslu şirketler ele alınacaktır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Uluslar arası pazarlamanın tanımı Anlatma, Sorı-Cevap-Tartışma-Örnek Olay
2 Uluslar arası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler-Ekonomik Çevre Anlatma, Sorı-Cevap-Tartışma-Örnek Olay
3 Uluslar arası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler-Kültürel Çevre Anlatma, Sorı-Cevap-Tartışma-Örnek Olay
4 Uluslar arası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler-Politik Çevre Anlatma, Sorı-Cevap-Tartışma-Örnek Olay
5 Uluslar arası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler-Yasal Çevre Anlatma, Sorı-Cevap-Tartışma-Örnek Olay
6 Uluslar arası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler-Teknolojik Çevre Anlatma, Sorı-Cevap-Tartışma-Örnek Olay
7 Uluslararası Pazarlama Araştırması Anlatma, Sorı-Cevap-Tartışma-Örnek Olay
8 Ara Sınav
9 Uluslar arası Pazarlara Giriş Stratejiler Anlatma, Sorı-Cevap-Tartışma-Örnek Olay
10 Uluslar arası Pazarlamada Ürün Stratejisi Anlatma, Sorı-Cevap-Tartışma-Örnek Olay
11 Uluslar arası Pazarlamada Fiyat Stratejisi Anlatma, Sorı-Cevap-Tartışma-Örnek Olay
12 Uluslar arası Pazarlamada Tutundurma Stratejisi Anlatma, Sorı-Cevap-Tartışma-Örnek Olay
13 Uluslar arası Pazarlama Organizasyonu ve Kontrolü Anlatma, Sorı-Cevap-Tartışma-Örnek Olay
14 Uluslar arası Pazarlamada Dağıtım Stratejisi Anlatma, Sorı-Cevap-Tartışma-Örnek Olay
15 Çokuluslu Şirketler Anlatma, Sorı-Cevap-Tartışma-Örnek Olay
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 • Uluslararası Pazarlama, Erdal Taşkın, Türkmen Kitabevi, İstanbul, 2012.
2 • Uluslararası Pazarlama Yönetimi, Mehmet Karafakioğlu, Beta yayınları, İstanbul, 2012.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı ve benzeri yazılı kaynaklar, internet.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 13 26
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 150