|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | SANAT TARİHİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ENES KAVALÇALAN (ekavalcalan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı sanat tarihi biliminin Türkiyede akademik disiplin olarak kuruluşunu anlatmak ve sanat ve mimariyle ilgili terimleri öğretmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sanat tarihi biliminin dünya ve Türkiye’deki serüveni hakkında bilgi edinir. |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Sanat tarihinde terminolojinin önemini kavrar. |
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Dinî ve sivil mimarlık eserlerinin terminolojisini öğrenir. |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | El sanatları, kitap sanatları ve bezeme sanatlarının terminolojisini öğrenir. |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-6 Sanat Tarihi alanındaki bilimsel yayınları, teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve bunlara ulaşabilme ve uygulayabilme becerisi edinme |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Sanat tarihi biliminin ortaya çıkışı, dünyada ve Türkiye’de sanat tarihi araştırmaları mimarlık terminolojileri, bezeme terminolojileri, tarikat yapılarına ilişkin özel terminolojilerdir | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Sanat Tarihi ile ilgili ana kaynakların tanıtılması. Sanat kavramının ve türlerinin açıklanması. Sanat Tarihine Yardımcı bilim dallarının tanıtılması. Tarihi devirlerin tanıtılması ve ilk sanat hareketleri. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 2 | Sanat Tarihinin tarihi ve Türkiye'de Sanat Tarihi'nin gelişimi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 3 | Yapı tipleri ve malzeme tanıtımı. Çizim ile ilgili temel düzeyde terminolojinin aktarılması. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 4 | Mimari unsurların tanıtılması (kemer ve duvar örgü çeşitleri ile diğer mimari unsurlar). | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 5 | Temel düzeyde Antik Yunan tarihi ve mimarisi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 6 | Sütun düzenlerinin anlatılması | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 7 | Temel düzeyde Roma tarihi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Roma Mimarisi ile ilgili kavramların açıklanması | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 10 | Temel düzeyde Bizans Dönemi tarihi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 11 | Bizans sanatı ile ilgili kavramların açıklanması. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 12 | Hıristiyan mimarisi terminolojisi hakkında bilgi verilmesi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 13 | Hristiyan Sanatında yapı çeşitleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 14 | Avrupa Sanatında akımlar. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 15 | Modern Sanat Akımları. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | GOMBRICH, E.H. (2009) Sanatın Öyküsü (6. Basım, çev.:E.Erduran, Ö.Erduran), İstanbul: Remzi Kitabevi. | |
| 2 | KUBAN, D. (1984,) Mimarlık Kavramları, İstanbul. | |
| 3 | SÖZEN, M-TANYELİ, U. (2011) Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, İstanbul. | |
| 4 | HASOL, D. (2010), Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü, İstanbul. | |
| 5 | selçuk mülayim, Sanat Tarihine Giriş, İstanbul 2018 | |
| 6 | V.H. Minor, Sanat Tarihinin Tarihi, İstanbul 2017 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 5 | 25 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 5 | 25 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 144 | ||