|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SANAT TARİHİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALPER ALTIN (alperaltin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Orta Asya’da İslam öncesi Türk sanatının günümüze ulaşan eserleri ile tanıtılması ve sonraki dönemlerde gelişen Türk sanatına etkilerinin irdelenmesi |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Orta Asya kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak. |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Orta Asya- Anadolu arasındaki kültürel ve sanatsal ilintilerin sağlanması. |
PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Orta Asya Türk Kültür çevrelerinde yer alan yapıtlar üzerinde bulunan restorasyon çalışmalarına katkıda bulunma. |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma PÇ-8 Sanat Tarihi biliminin ulusal veya uluslar arası boyutta anlam ve öneminin farkına varmak; günümüze ulaşan sanat ve mimarlık ürünlerinin değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Türk Sanatı kapsamında İskit ve Hun sanatlarını tanıma |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Orta Asya Türk Kültür kronolojisi, iskit, hun, göktürk ve uygur sanatlarının örnekleriyle anlatılması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İslam öncesi Türk dönemleri, tarihi ve sanatı ile ilgili kaynakları | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
2 | Orta Asya coğrafyası, Orta Asya Türk tarihi ve kültür kronolojisi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
3 | İskit uygarlığı ve sanatı | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
4 | Hun Uygarlığı ve Sanatı | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
5 | Hun Kurganları | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
6 | Göktürk uygarlığı ve sanatı | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
7 | Göktürk Kurganları | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kültigin Anıtı, | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
10 | Bilge Kağan ve Tonyukuk Anıtları | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
11 | Uygur Sanatı | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
12 | Uygurlarda Şehircilik | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
13 | Uygur Kentleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
14 | Uygur Resim Sanatı | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
15 | Uygur Heykel Sanatı | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | CEZAR,Mustafa, Anadolu Öncesi Türklerde Şehircilik ve Mimarlık, İstanbul, 1977. | |
2 | ÇORUHLU, Yaşar, Türk Sanatının ABC’si, İstanbul 2000. | |
3 | DİYARBEKİRLİ, Nejat, Hun Sanatı, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul 1972. -ESİN, Emel, İslamiyetten Önceki Türk Kültür Tarihi ve İslama Giriş, İÜ Ed. Fak. Yay., İstanbul 1978. | |
4 | ÖGEL, Bahaeddin, İslamiyetten Önce Türk Kültür Tarihi, Türk Tarih Kurumu Yay. Ankara 1988. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 5 | 25 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 5 | 25 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 147 |