|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SANAT TARİHİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ENES KAVALÇALAN (ekavalcalan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, farklı yapı grupları ve yapı türleri ile ilgili genel terminolojiyi kavratmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dinî, sivil, askerî mimarlığa özgü eserlerin terim ve kavramlarını öğrenme |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Halı, kilim, kumaş gibi dokuma, maden ve ahşap gibi el sanatı ürünlerinin yapım ve bezeme terimlerini öğrenme |
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Minyatür, cilt, tezhip gibi kitap sanatlarına yönelik terimleri kavrama |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-5 Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bir sanat eseriyle ilgili temel kavram ve terimleri bilmenin araştırmalara yapacağı katkıyı öğrenme |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-6 Sanat Tarihi alanındaki bilimsel yayınları, teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve bunlara ulaşabilme ve uygulayabilme becerisi edinme |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dinî, sivil, askerî mimarlığa özgü eserlerin terimler, Minyatür, cilt, tezhip gibi kitap sanatlarına yönelik terimler, Halı, kilim, kumaş gibi dokuma, maden ve ahşap gibi el sanatı ürünlerinin yapım ve bezeme terimleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Cami mimarisiyle ilgili temel kavramların anlatılması. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
2 | Hamam mimarisiyle ilgili temel kavramların anlatılması. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
3 | Çeşmeler, suyolları, sarnıçlar hakkında bilgi verilmesi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
4 | Kasteller, köprüler, su değirmenleri hakkında bilgi verilmesi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
5 | Kervansaray, han, çarşı, kapalıçarşı, bedesten, arasta gibi ticaret ve konaklama yapılarıyla ilgili terimlerin anlatılması. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
6 | Ev, konak, köşk, saray gibi sivil mimarlık ürünlerine ilişkin terimlerin anlatılması. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
7 | Ev, konak, köşk, saray gibi sivil mimarlık ürünlerine ilişkin terimlerin anlatılması. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eğitim yapıları hakkında genel bilgiler verilmesi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
10 | Savunma yapıları hakkında genel bilgiler verilmesi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
11 | Kale, sur, tabya, hisar, kışla, karakol gibi yapılarla ilgili terimlerin anlatılması | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
12 | Gömü yapıları hakkında genel bilgiler verilmesi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
13 | Tarikat yapılarının tanıtılması. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
14 | Vakıf ve vakfiye terimleri hakkında genel bilgilerin verilmesi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
15 | Mimari örgütlenme düzeniyle ilgili terim ve kavramların anlatılması. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | GOMBRICH, E.H. (2009) Sanatın Öyküsü (6. Basım, çev.:E.Erduran, Ö.Erduran), İstanbul: Remzi Kitabevi. | |
2 | KUBAN, D. (1984,) Mimarlık Kavramları, İstanbul. | |
3 | SÖZEN, M-TANYELİ, U. (2011) Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, İstanbul. | |
4 | HASOL, D. (2010), Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü, İstanbul. | |
5 | Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, C.1-3, Yapı Endüstri Merkezi Yay., İstanbul 1997. | |
6 | ARSEVEN, CELAL ESAD, Türk Sanatı Tarihi. Menşeinden Bugüne Kadar Mimari, Heykel, Resim, Süsleme ve Tezyini Sanatlar, İstanbul 1955. | |
7 | Selçuk Mülayim, Sanat Tarihine Giriş, İstanbul 2018 | |
8 | Kollektif, Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, (Yem Yayınları), İstanbul 2008. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 5 | 25 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 5 | 25 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 144 |